• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen tegen bewerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik heb een totaaloverzicht waarvan grafieken worden gemaakt. Die grafieken worden een keer per kwartaal gekopieerd en geplakt in een notitie in Word. Nu wil ik het blad beveiligen tegen alles, dus ook bewerken, behalve het kopieren van de grafieken. Is dit mogelijk?
Gr. bta

Beste bta,

Tussen Word en Excel kun je een grafiek ook koppelen.
Kopieer de grafiek uit Excel in Word, en kies bewerken > Plakken Speciaal > koppeling plakken. (uit mijn hoofd, kan net iets anders zijn).
Daarna kun je het tabblad in Excel tegen alles beveiligen.

Groeten,
Richard

Helaas is dat niet de oplossing, omdat er elk kwartaal een nieuwe notitie wordt gemaakt door digibeten. Ik wil er nu voor eens en voor altijd van af zijn, dus moet ik het op een andere manier zien op te lossen. Mag met vba.
Gr. bta

Beste bta, in bijlage een macro die grafieken loskoppelt van de gegevensbron, en een andere die grafieken kopieërt naar Word. Misschien dat dit een goede basis is voor de oplossing van je probleem.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Bedankt voor het meedenken, maar ik wil het blad beveiligen, dus dit werkt niet. Ik ken mijn pappenheimers en weet dat het mis gaat als ik de boel niet beveilig, vandaar deze lastige vraag. gr. bta

Dan haal je er de beveiliging toch af voor het uitvoeren van de code en stel je ze daarna onmiddelijk terug in bij het einde van uitvoering. maw

Code:
Sheets("blabla").Unprotect
 uitvoeren code
Sheets("blabla").Protect

Er is dus geen interactie mogelijk v/d gebruiker voor, tijdens, en na de uitvoering v/d code

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan