• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen van excell bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErVee1955

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
27
Ik heb een weekrooster bestand die uit 8 werkbladen bestaat. Sommige cellen kunnen gemuteerd worden. Deze heb ik gedeblokkeerd. Muteren kan door meerdere personen gebeuren. Om te voorkomen dat de structuur van de bladen wordt gewijzigd of dat formules en/of opmaak worden aangepast, heb ik e.e.a. beveiligd.
Op de werkbladen staan een aantal cellen die gemuteerd mogen worden. die heb ik gedeblokkeerd. Daarna heb ik het per blad beveiligd.
Dit betekent dat ik op 52 x 8 bladen een wachtwoord moet zetten. Als er iets aangepast moet worden op alle bladen, moet ik ook iedere keer per week 8 x de beveiliging opheffen. Al met al erg omslachtig.
Ik vraag me af of dit ook simpeler kan door het bestand te beveiligen met 1 wachtwoord.

Iemand een oplossing????


gr.
rein
 
Laatst bewerkt:
Toch nog een probleem. :confused:

Ik wil het onderdeel "celeigenschappen" wel toegankelijk maken. Men wil gebruik kunnen maken van het in kleur arceren van sommige velden.
Met de gebruikte oplossing van ExcelAmateur wordt dat onderdeel iedere keer weer geblokkeerd. (zie hier onder)
-------------------------------------------------------
Sub beveiligen()
Dim ww As String
Dim i As Integer
ww = InputBox("Geef uw wachtwoord")
For i = 1 To Worksheets.Count
Sheets(i).Protect ww
Next
End Sub

Sub Opheffen()
Dim ww As String
Dim i As Integer
ww = InputBox("Geef uw wachtwoord")
For i = 1 To Worksheets.Count
Sheets(i).Unprotect ww
Next
End Sub
-------------------------------------------------------
Hoe kan ik het zo maken dat dit onderdeel wel werkend blijft?

Wie kan me helpen??
 
Zo goed?
Code:
Sub beveiligen()
Dim ww As String
Dim i As Integer
ww = InputBox("Geef uw wachtwoord")
For i = 1 To Worksheets.Count
 Sheets(i).Protect ww[COLOR="#FF0000"], AllowFormattingCells:=True[/COLOR]
Next
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan