Beveiligen van VBA excel code?

Status
Niet open voor verdere reacties.

_ShaiHulud_

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2002
Ik heb een aantal excel files op mijn werk die ik wil beveiligen met een license.
Het probleem is dat ik tools voorbij heb zien komen die binnen 4 minuten een excel sheet unlockt met brute force en een VBA password dood leuk door een andere naar keuze vervangt. Met andere woorden de beveiliging van excel zelf is waardeloos.

Nu wil ik weten of je misschien de VBA code kan compilen naar een dll of zo iets die je aan de excel file hangt. Of misschien wel een complete excel compiler.
Ik heb wel iets gevonden (http://www.doneex.com/) maar daar kun je geen cellen meer bijvoegen met vba nadat deze is gecompiled. Dus ik was er bijna.

Het uiteindelijke doel is om de bundel van excel files met een tijdslimiet te beveiligen. Als dat is gepasseerd zou de excel file zichzelf moeten wissen.

Probleem waar ik dus o.a. tegenaan loop is dat men iedere keer bij het openen van de excel file de vraag gesteld wordt wel of niet macro's te activeren. Drukt men op nee dan kan ik niks uithalen. Daarna kan men in de code gewoon mijn check er uit halen zodat hij zich zelf niet meer wist. Logisch ergens want daar was die security vraag natuurlijk voor bedoeld :)

Weet iemand een oplossing?

ShaiHulud_,

Ik ben ook wel geintresseerd in dit programma.
Alleen krijg ik hem niet aan het werk.
Ik gebruik Office 2007 Nederlands en hij zegt dat ik nog dingen moet inschakelen maar ik weet ze niet te vinden.
Hij heeft het over Acces maar dat gebruik ik niet.
Kunt u mij misschien vertellen wat ik nog moet inschakelen?

Het beveiligen van Excel is een wasse neus en inderdaad zo te kraken.

Alvast hartelijk dank voor uw tijd

ShaiHulud_,

Ik ben ook wel geintresseerd in dit programma.
Alleen krijg ik hem niet aan het werk.
Ik gebruik Office 2007 Nederlands en hij zegt dat ik nog dingen moet inschakelen maar ik weet ze niet te vinden.
Hij heeft het over Acces maar dat gebruik ik niet.
Kunt u mij misschien vertellen wat ik nog moet inschakelen?

Het beveiligen van Excel is een wasse neus en inderdaad zo te kraken.

Alvast hartelijk dank voor uw tijd

Ik had zelf het programma nog niet geprobeerd. Uit de tekst van de website had ik het idee dat het niet aan mijn eisen voldeed. Maar ik heb hem toch nog even gedownload. Misschien dat ik hem morgen ga proberen. Echter ik heb zelf geen excel 2007 maar 2003. Dus of ik dezelfde errors krijg valt nog even te bezien.
Misschien dat er in de FAQs op de website nog wat te vinden is?

_ShaiHulud_,

Ik heb contact met de firma gehad en nu werkt het.
Alleen heb ik de indruk dat je de vba code pas kan beveiligen als je het gekocht heb, het bleef grijs dat deel.
Bij de VBA code kon ik er met mijn password bij komen en lezen, dat is niet de bedoeling.
Morgen ga ik nog eens goed kijken of ik niet wat over het hoofd heb gezien.
Met wat ik gedaan heb kon je een formulier verbergen en weer oproepen, nu hij is omgezet lukt dat niet meer.
Ook word het bestand (File) groot,
Orgineel 55,5 KB
Omgezet 656 KB
Nu weet je wat meer.

_ShaiHulud_,

Bedankt voor de link.
Ziet er inderdaad goed uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan