• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen / verbergen formule in cel maar wel kunnen intypen

Status
Niet open voor verdere reacties.

groeneleguaan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Wie weet hoe ik onderstaande voor elkaar kan krijgen ;

In kolom E ervoor zorgen dat de formules van de cellen niet zichtbaar en ook niet te verwijderen zijn, maar dat een gebruiker wel gewoon iets kan intypen in een cel of kan kiezen uit een keuzemenu die ik erin heb gemaakt...

Alvast bedankt voor de moeite ! :thumb:

Groetjes Danny

Bekijk bijlage test met beveiligen.xlsx

Dan moet je wel eerst even de beveiliging eraf halen... Maar verder zou ik eens kijken wat je met onderstaande video kan:

[video=youtube;BCss2QMSlM4]https://www.youtube.com/watch?v=BCss2QMSlM4[/video]

Hoi,
Bedoel je zoiets?
Zie rij 3, kolom e
paswoord is test
kijk bij celeigenschappen bescherming van betreffende cel
groetjes

Bijlagen

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. :thumb:

Nu is inderdaad de formule verborgen en dat werkt goed...echter, als ik nu een barcode intyp (in D), wordt de rest erachter (in E & in G) niet meer automatisch ingevuld.
(dit deed hij hiervoor nog wel)

Ik had het dus zo ingesteld, dat zodra ik een barcode in typte (in D), de gegevens erachter (in E & in G) automatisch werden aangevuld.
Als ik bv. alleen een omschrijving intypte (in E) of uit menu koos, verscheen dan automatisch de rest erachteraan. (in G)

Misschien heb ik een formule wel niet helemaal goed gemaakt, want als ik bv. alleen een omschrijving intyp (in E) of uit het menu kies, verschijnt wel de rest erachter (in G), maar niet de bijbehorende barcode (D)...dit krijg ik ook nog niet voor elkaar...:(

Alvast weer bedankt voor de moeite...:thumb:

Hoi,
euh, heb alleen een antwoordje gegeven op uw eerste vraag, effen verder kijken, heb je nooit gedacht om met userforms te werken?
greetz

Ok, laat ik het zo uitleggen :

Het voorbeeld dat je gaf was goed, en barcode intypen (in D) met auto aanvullen erachter gaat nu ook goed.
Maar zodra ik bv. op delete druk in een cel (in E) dan is ook gelijk de formule verdwenen, die ervoor zorgt dat na barcode intypen (in D) de rest erachter (E en G) automatisch verschijnt.

Dit kunnen verwijderen van de formule (in E) zou ik dus graag beveiligd willen hebben...

Groetjes Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan