Beveiligen windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Is het mogelijk om het starten van Windows 98 ECHT te beveiligen zoals bij XP? Dus niet dat je met een druk op de ESC-toets gewoon verder gaat. Ook bij een onjuist wachtwoord zou het starten niet verder moeten gaan.
Gr. Erik.

De beste optie lijkt mij een bootmanager bijv. Bootmagic te installeren en daar een wachtwoord instellen.

Ja en nee, Windows 98 zelf is wel redelijk te beveiligen, er zijn echter zoveel manieren om alsnog in te loggen (opstarten in DOS, PWL bestanden verwijderen en dan inloggen). Verder is een goede kennis van policies (poledit) een vereiste.

Bestanden enz. beveilig je er zeker niet mee.

Maar ja, ook Policys in de Registry zijn eenvoudig te verwijderen. Voor echt gebruikers beheer, zul je toch naar Windows NT4, ME, 2000 of XP moeten. Is natuurlijk ook wel te hacken, maar al een heel stuk lastiger. Daarbij kun je per gebruiker aangeven wat ze wel en niet kunnen. Zo kun je bijvoorbeeld gebruikers verbieden zelf dingen te installeren e.d.

ME kun je wel schrappen. Is net zo onveilig als win9x

Policies zijn zeker niet waterdicht, maar beter dan niets.

Hacken

Maar voor een echte hacker blijft het vaak een kinderspel.

Alle Win 9x versies zijn redelijk makkelijk binnen te komen.

Helaas.....

grtjs jjw

In je bios een wachtwoord instellen, zodat systeem niet opstart is mischien een optie.

Maar ja, als ze de baterij eruithalen of een jumper omzetten komen ze er alsnog in, maar met de juiste "gereedschappen" krijg je alles open...............
En blijf je met beveiligen altijd achter de feiten aanlopen.

Groeten Oossie

ja of novell netware servertje bouwen en dan client op je 98 pc, das redelijk veilig. Alleen dat lijkt me wel erg extreem :)

Allemaal bedankt voor de antwoorden. De personen die NIET de p.c. mogen opstarten zijn jonge kinderen die gelukkig nog niet zo slim zijn als pa en ma met de pc (voorlopig)
Ik denk dat een BIOS wachtwoord in dit geval ideaal is.
Gr. Erik Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan