beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

amsterdamman

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
ik woon in een studentenhuis en ben de enige met een goede pc en snelle internetverbinding.
nu gebruikt iedereen mijn pc en internetverbinding. hoe kan ik een zogenaamde wachtwoord maken of beveiligen of een slot maken zodat ik de enige, na invoering van wachtwoord ofzo, gebruik kan maken van mijn eigen pc?
geldt eigenlij alleen bij gebruik internet. is daar een programma voor?

een simpele doch wat bruteske manier is het activeren van de schermbeveiliging

configuratiescherm-->beeldscherm--> table schermbeveiliging.

zet het vinkje aan bij wachtwoord ( zelfde als je login wachtwoord) en als je dan weg gaat van je pc zet je gewoon je schermbeveiliging aan. om weer terug te komen in windows moet je alleen maar even ctrl-alt-del indrukken en dan je wachtwoord geven.

Ik zou gewoon ten eerste een wachtwoord op de bios zetten.
Schermbeveiliging wachtwoord lijkt me geen goede manier je zet gewoon de pc uit en terug aan en je kan weer lekker surfen.

Wat je ook kan doen is zonealarm firewall installeren. je kan zoneallarm een wachtwoord geven zodat jij de enige bent die zoneallarm kan instellen en zet je gewoon internet op lock :)
Deze functie zit zeker in de pro versie ik ben niet zeker van de gewone.

Ik zou het persoonlijk niet kunnen uitstaan dat iemand op mijn computer zit zonder het mij te vragen. Daarom heb ik voor linux en windows een wachtwoord :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan