• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op dit moment kan ik niet zo snel een voorbeeldbestandje plaatsen.

Heb net wel even zitten testen…. Wat blijkt is dat wanneer er ergens een formule staat.. en in een van de cellen erna staat niks… en daarna komen weer formules deze foutmelding (400) wordt gegeven. Wanneer ik de lege cellen verwijder doet hij het goed.

Kan dit kloppen?

Probeer dan volgende code eens:

Code:
Sub Invoegen()
Dim HuidigeRange As Range
Dim CopyRow As Range

Set HuidigeRange = Selection
HuidigeRange.EntireRow.Insert xlShiftDown

On Error Resume Next
Set CopyRow = HuidigeRange.EntireRow.Offset(-2).SpecialCells(xlCellTypeFormulas)
On Error GoTo 0

If Not CopyRow Is Nothing Then
    For Each A In CopyRow.Areas
        A.Copy A.Offset(1)
    Next A
End If
End Sub

Het werkt hoor! … tenminste… volgens mij.. ik zal nog wel even verder gaan testen…

Ander vraagje…

Nu wil ik met een beveiliging (met paswoord) werken.. die knoppen doen het dan in principe niet meer.. dus heb ik de volgende code geplaatst in This Workbook

Code:
Private Sub Workbook_Open()
ActiveSheet.Protect UserInterfaceOnly:=True
End Sub

Nu is het alleen zo dat er nu geen paswoord aanhangt…. Kan dat nog toeveoegd worden?

Ik had het volgende in gedachten maar dat werkt niet.. de 2e lijn van de code wordt dan rood.

Code:
ActiveSheet.Protect (“Secret”) UserInterfaceOnly:=True
End Sub

Enig idee hoe ik dit kan oplossen..
Ik kan natuurlijk wel bij elke macro de volgende code zetten maar die andere oplossing lijkt me makkelijker.

Code:
ActiveSheet.Unprotect ("Secret")
ActiveSheet.Protect ("Secret")

Hopelijk kan je me weer op weg helpen

Code:
ActiveSheet.Protect Password:="secret", userinterfaceonly:=True

Hoi Finch,

Daar zijn we weer…

Je oplossing voor het paswoord werkt maar….

De code die je gaf zet het goede paswoord erop en ik kan de knoppen ook gebruiken.

Code:
ActiveSheet.Protect Password:="secret", userinterfaceonly:=True

Nu is het alleen zo dat mijn instellingen wbt de beveiliging “verloren” zijn gegaan. Denk aan de vinkjes die je zet wanneer je de beveiliging aan zet.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

Kijk even in de help file naar welke mogelijkheden er zijn met die code.

Je gaat op het woordje protect staan in je code en drukt F1. Dan kan je zien hoe en welke eigenschappen van worksheet.protect je kan gebruiken.

Het is gelukt hoor

Code:
ActiveSheet.Protect Password:="Secret", AllowFormattingCells:=True, AllowFormattingColumns:=True, AllowFormattingRows:=True, AllowInsertingRows:=True, AllowInsertingHyperlinks:=True, AllowDeletingRows:=True, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True, AllowUsingPivotTables:=True, userinterfaceonly:=True
End Sub

Nog een vraagje mbt het invoegen van rijeen.
1 rij invoegen dmv een macro lukt... hij copieert dan ook gelijk de formules van de rij er boven. Maar als ik meerdere rijeen tegelijk invoeg doet hij de formules niet copieren.
Is dit ook op te lossen?

Nog een vraagje mbt het invoegen van rijeen.
1 rij invoegen dmv een macro lukt... hij copieert dan ook gelijk de formules van de rij er boven. Maar als ik meerdere rijeen tegelijk invoeg doet hij de formules niet copieren.
Is dit ook op te lossen?

Ik snap die vraag niet helemaal. Hij moet bij meerdere rijen de formules niet doorvoeren? Of begrijp ik dat verkeerd. En op welke manier wil je dan die rijen invoegen? Meerdere rijen selecteren en dan invoegen? Of aangeven met keuzemogelijkheid hoeveel rijen ingevoerd moeten worden, al dan niet met keuze mogelijkheid om formules door te voeren?

Ik snap die vraag niet helemaal. Hij moet bij meerdere rijen de formules niet doorvoeren? Of begrijp ik dat verkeerd. En op welke manier wil je dan die rijen invoegen? Meerdere rijen selecteren en dan invoegen? Of aangeven met keuzemogelijkheid hoeveel rijen ingevoerd moeten worden, al dan niet met keuze mogelijkheid om formules door te voeren?

Ik bedoel idd dat ik meerdere rijen selecteer en dan de knop (macro) activeer waarbij er rijen worden ingevoegd en de formules gecopieerd worden.

Met de macro die ik nu heb worden er wel rijen ingevoegd maar worden de formules niet gecopieerd. Dit komt omdat er meerdere rijen geselecteerd zijn. Bij het invoegen van 1 rij werkt het perfect.

ff uit de losse pols (geen tijd om te testen)

Code:
Sub Invoegen()
Dim HuidigeRange As Range
Dim CopyRow As Range
Dim A As Range
Dim AantalRijen As Long

Set HuidigeRange = Selection
HuidigeRange.EntireRow.Insert xlShiftDown

On Error Resume Next

AantalRijen = HuidigeRange.Rows.Count + 1
Set CopyRow = HuidigeRange.EntireRow.Offset(-AantalRijen).SpecialCells(xlCellTypeFormulas)
On Error GoTo 0

If Not CopyRow Is Nothing Then
    For Each A In CopyRow.Areas
        A.Copy A.Offset(1).Resize(AantalRijen)
    Next A
End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan