• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kensy Steen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Graag zou ik mijn excelbestand met formules beveiligen tegen aanpassingen dmv een wachtwoord. Maar, er zijn 2 keuzelijsten in m'n blad. Als ik m'n volledig blad beveilig, dan lukt het niet meer om met die keuzelijstjes te werken. Weet er iemand hoe ik dat (liefst zonder VBA code) alles kan vergrendelen, behalve m'n keuzelijstjes.

Alvast bedankt

Graag zou ik mijn excelbestand met formules beveiligen tegen aanpassingen dmv een wachtwoord. Maar, er zijn 2 keuzelijsten in m'n blad. Als ik m'n volledig blad beveilig, dan lukt het niet meer om met die keuzelijstjes te werken. Weet er iemand hoe ik dat (liefst zonder VBA code) alles kan vergrendelen, behalve m'n keuzelijstjes.

Alvast bedankt

Die 2 keuzelijstjes selecteren, dan cel eigenschappen ---> beveiliging en dan geblokkeerd uitvinken.

Dit heb ik al geprobeerd;
zowel cellen selecteren -> celeigenschappen -> bescherming -> geblokkeerd uitvinken
alsook besturingselement opmaken -> bescherming -> geblokkeerd uitvinken

en dan controleren -> blad beveiligen -> sorteren aanvinken (want er zit nog een sorteerknop in) -> ww kiezen -> ww bevestigen

Dan krijg ik wat ik in m'n vorige vraag al vermeld heb

Dit heb ik al geprobeerd;
zowel cellen selecteren -> celeigenschappen -> bescherming -> geblokkeerd uitvinken
alsook besturingselement opmaken -> bescherming -> geblokkeerd uitvinken

en dan controleren -> blad beveiligen -> sorteren aanvinken (want er zit nog een sorteerknop in) -> ww kiezen -> ww bevestigen

Dan krijg ik wat ik in m'n vorige vraag al vermeld heb

Heb je geen voorbeeldje ?

't is met excel 2007 ; het tabblad rondes overzicht zou moeten beveiligd worden, zonder dat het programma ginder ondervind...

Alv. bedankt

Bijlagen

't is met excel 2007 ; het tabblad rondes overzicht zou moeten beveiligd worden, zonder dat het programma ginder ondervind...

Alv. bedankt

Ehhh er zit tig VBA code in je sheet, waarom wil je dan zonder VBA oplossing ?

Gaat ook niet lukken want die sheet gebruikt VBA

Ik kan niet zo goed overweg met VBA, maar als dat de enige oplossing is... Hoe ga ik dan best te werk?

Ik kan niet zo goed overweg met VBA, maar als dat de enige oplossing is... Hoe ga ik dan best te werk?

Zet dit in je workbook

Code:
Private Sub Workbook_Open()

Dim wSheet As Worksheet
    For Each wSheet In Worksheets
        wSheet.Protect Password:="Wachtwoord", userinterfaceonly:=True
Next wSheet

End Sub

Ehhh er zit tig VBA code in je sheet, waarom wil je dan zonder VBA oplossing ?

Gaat ook niet lukken want die sheet gebruikt VBA

Waarom gaat dat niet lukken denk je.

Gehele blad blokkering eraf, dan opnieuw blokkering erop, cel R21 en P21 blokkering eraf.
Kolom P t/m R verbergen.
Daarna beveiligen met objecten aangevinkt.

is dat dan via programmacode weergeven en daarin plakken. En vervolgens het blad beveiligen... :confused:.??

Gehele blad blokkering eraf, dan opnieuw blokkering erop, cel R21 en P21 blokkering eraf.
Kolom P t/m R verbergen.
Daarna beveiligen met objecten aangevinkt.[/QUOTE]

Nu werkt het zonder VBA code :thumb:

Bedankt ;):thumb:

Kolom P t/m R verbergen.
Daarna beveiligen met objecten aangevinkt.

Ok, I give up. Ik moet ook niet tussendoor proberen iets op te lossen als ik zelf met me hoofd in een vraagstuk zit.

Harry TOP weer en sorry voor de foute info

Graag gedaan,

De truuk zat hem in de cellen P21 en R21 die verborgen waren. ;)
Dan kan de vraag op opgelost dunkt me. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan