• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging aan en uitzetten mbv Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel123

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2006
Hoi,

Ik heb een Excel bestand waar ik dmv een knop een rij wil laten toevoegen. Het bestand is beveiligd met een wachtwoord. Ik heb de onderstaande VBA code gebruikt:

Sub Add_new_line()
'
' Add_new_line Macro
' Macro recorded 12-11-2007 by
'

'
ActiveSheet.Unprotect Password:="1234"
Rows("30:30").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
Selection.Insert Shift:=xlDown
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
End Sub
[/SIZE]

Nu wil ik ook dat hetzelfde wachtwoord wordt gebruikt om het bestand weer te beveiligen. Ik heb "Password:=1234" al toegevoegd tussen "Protect" en "DrawingObjects" maar dat lukte niet. Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Groeten,

Roel

ActiveSheet.Protect Password:="1234", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Zou toch moeten lukken

Mvg

Piet

Opgelost!

Piet,

Dank voor je antwoord, het zat hem in de komma tussen het wachtwoord en Drawing!

Groeten,

Roel

ActiveSheet.Protect Password:="1234", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Zou toch moeten lukken

Mvg

Piet

Dan vragen we jou nog de vraag op opgelost te zetten aub.

Roel vraagt mij via mail hoe de vraag op opgelost moet komen.

Roel, klik rechts onderaan op de pagina. Daar staat ergens de status van de vraag - opgelost of niet opgelost.

PS: hoe heb je dat dan bij je eerste vraag gedaan? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan