Beveiliging Access Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje26

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Hallo,

Op een of andere manier veranderd de instellingen in onze database? heel vreemd. Het is dan zo bijv. etiketten printen en er komen dan 20 uit in plaats van 1. Ik moet dan alle instellingen weer opnieuw instellen erg vervelend dus. Ook is het zo dat er soms geen mensen op kantoor in het programma kunnen omdat een pc dit tegenhoud. Hoe zit dit?

Hoop dat jullie het snappen anders even mailen.

Groet Geertje26

Zit er enige structuur in de veranderingen? Is de db een enkele db, of een frontend-backend? Kunnen gebruikers de standaardprinter voor een rapport (etiketten dus ook) wijzigen? Staan de standaardopties voor openen en recordvergrendeling goed? (Gedeeld en Bewerkt record)

Hoi,

Ik heb geen idee, alle instellingen onder opties bekeken, ziet er goed uit geloof ik.

Het probleem waar wij tegen aan lopen is als volgt.

Wij hebben bij rapporten een aantal formulieren, deze veranderd zich automatisch zonder dat ik er opdracht voor geef.

Dus wij werken tot 17.00 uur komen de volgende ochtend op kantoor en de instellingen staan ineens allemaal anders, tevens de printers heel vreemd dus.

Weet echt niet waar ik het moet zoeken, tot nu toe los ik dit op door alle instellingen in de marges weer aan te passen en op te slaan.

Door medewerker is het alleen mogelijk om de pagina istellingen te wijzigen als eenmalige actie verder kunnen ze er niks mee.

:shocked:

Zijn er macro's die worden uitgevoerd bij opstarten, of procedures? Kunnnen ook in je startformulier zitten misschien?

Hoi,

Nee geen macro's wel i het zo dat hoe de situatie nu is access opent in een start formulier

Een formulier met alle namen van medewerkers aan de linkerkant en aan de rechterkant kantooradministratie met daarin rapporten van bijv adressen etiketten etc. deze past hij soms aan zonder dat wij iets doen, ook is het zo dat als een medewerker op eigen naam klikt vervolgens opent het de urenverantwoording van die medewerker, hij of zij wil dan weten hoeveel uur hij in die week heeft gewerkt, dit kun je dan zien door op paginavoorbeeld te klikken het vraagt dan om weeknummer typ je dit in dan staan soms ook ineens de marges anders.

hoop dat je zo meer weet tot horens

Kun je eens kijken welke code er in het startformulier staat? Eventueel mag je de hele code hier posten als je er iets vreemds aan ziet.

sorry weet niet wat je bedoeld?? hihi gaat mijn kennis te boven.

Ik zie in het startformulier alleen naam formulier staan en versie 2.1 verder staat er niks.

Of moet ik ergens anders kijken?
:confused:

Je moet naar het Ontwerpschermgaan van het formulier, en dan de Eigenschappen van het formulier openen. Op het tabblad <Gebeurtenissen> zou je een aantal gevulde regels kunnen zien staan, bijvoorbeeld bij de optie <Biij laden> of <Bij aanwijzen>. Als dat zo is, dan kun je bij één van die regels op de knop met drie puntjes klikken, en als het goed is kun je dan de VBA code bekijken. Alternatief is (een stuk sneller...) om vanuit het formulier op <Alt>+<F11> te drukken. Dan zie je alle code die op het formulier gebruikt wordt. Het gaat echter om de opstartroutines, die je bij Laden, Aanwijzen, Starten etc. kunt vinden.

Dit staat er en verder alles per medewerker

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 2, , acMenuVer70
End Sub

ik weet zo gauw niet wat de opdrachtregel doet; het is een knop die waarschijnlijk met een Access wizard is gemaakt, omdat hij gebruik maakt van een Menubalk opdracht. En die zijn lastig terug te vertalen. Misschien slaat-ie alleen de instellingen op. Je kunt de regel met een quootje tot commentaar ombouwen, zodat hij wordt overgeslagen en eens kijken of het iets uitmaakt. Als hij instellingen bewaart, zou het de boosdoener kunnen zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan