Beveiliging (again)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerske

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2005
Berichten
10
Hiep hoi,

Ik heb een database beveiligd met de Wizard. Bij het openen van de database moet er een naam en een wachtwoord ingegeven worden alvorens men in de database kan.

Nu is het probleem dat nu ineens bij elk bestand dat in Access wordt geopend gevraagd wordt om de login naam en het wachtwoord, terwijl dit niet nodig is.

Een ander probleem is dat het bestand op een centraal netwerk staat in een bedrijf. Voordat men dit netwerk in gaat moet men ook een login naam en een wachtwoord opgeven, wat los staat van de login naam bij Access. Iedereen kan wel veranderingen maken in dit netwerk.

Zoals eerder gezegd krijg ik dus op mijn computer wel de melding dat ik een naam en een wachtwoord moet opgeven bij het openen van de database (en dus heel Access), maar werkt dit bij andere niet, terwijl ik het wel op de centrale schijf, waar iedereen bij kan, op heb geslagen.

Dit is een ingewikkeld probleem en ik hoop dan oko dat iemand het begrijpt en mij kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Lerske
 
Ik zal de vraag iets makkelijker maken, want ik ben iets verder gekomen:

De beveiliging van de database staat nu op het werkgroepinformatiebestand van mijn computer.

Hoe kan ik een werkgroepinformatiebestand (waar de computer alles gegevens van Access opslaat) dat op één computer staat, en dus geldt voor één gebruiker van een netwerk,
voor alle gebruikers als standaard laten zijn.

Dit zal dus betekenen dat een beveiligde database door alle gebruikers op het netwerk bekeken kan worden (mits zij een login-naam en wachtwoord hebben).

Bij voorbaat dank,

Lerske
 
Je moet het werkgroep info bestand op het netwerk zetten. Iedereen blijft standaard gewoon lid van de system.mdw op de lokale PC.

Voor je applicatie maak je een snelkoppeling die er ongeveer zo uitziet:

msaccess.exe /wrkgrp="h:\mapnaam\jouweigen.mdw" "h:\mapnaam\jouwapplicatie.mdb"

Doe het even uit mijn hoofd, maar zoiets moet het zijn.


Grtz,
 
Hé beheer25,

in ieder geval alvast bedankt voor je hulp.

Via de Wizard heb ik een snelkoppeling gemaakt voor mijn Access database.
Het werkgroep info bestand staat inmiddels ook op het netwerk.

Nu kan ik echter de database via de snelkoppeling nog niet openen. Bij Eigenschappen van de snelkoppeling staat dat de doelmap Office 11 is en die staat niet op het centrale netwerk. Bij Eigenschappen kan ik dit ook niet veranderen.

Is er misschien toch een manier om de snelkoppeling zo te krijgen dat hij iedereen die op het netwerk zit hem kan openen.
Misschien heeft dit met je eerdere antwoord te maken, maar dit begreep ik niet helemaal.

Bij voorbaat dank,

Lerske
 
De snlkoppeling moet eruitzien als onderstaand:

"C:\Program Files\Microsoft Office 2000\Office\Msaccess.exe" /Wrkgrp "h:\Applictiemap\applicatienaam.mdw" "h:\applicatiemap\applicatienaam.mdb"

De verwijzing naar msaccess.exe kan afhankelijk zijn van de PC waarop wordt gewerkt. Indien dat overal hetzelfde is klopt het, maar als office op verschillende plaatsen is geinstalleerd werkt dat niet. Dan moet iedereen een eigen snelkoppeling maken. De rest is wel voor iedereen hetzelfde.

Als msaccess.exe bij iedereen in het pad staat, dan kun je volstaan met:

Msaccess.exe /Wrkgrp "h:\Applictiemap\applicatienaam.mdw" "h:\applicatiemap\applicatienaam.mdb"



Grtz,
 
Bedankt

Hallo Mark,

Bedankt voor je hulp. Volgens mij is het allemaal gelukt. Er moet nu wel voor iedere PC een aparte snelkoppeling gemaakt worden, maar dat is zo gebeurd.

Harstikke bedankt:thumb:

Lerske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan