• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging automatisch verlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Hallo
Op mijn werk gebruiken ze Excel 2003. De beveiliging van macro's is ingeschakeld op gemiddels. Telkens als ik een XLS bestand open waar een macro in staat wordt de vraag gesteld of ik de macro's wil activeren. Op het werk willen ze de beveiliging niet lager zetten. Daarom mijn vraag op welke wijze kan ik automatisch doen, telkens als ik een XLS bestand open. Ik zelf dacht aan een procedure in excel, die bij het openen van een excel bestand meteen het beveiligingsnivo van de macro's aanpast naar laag.
Wellicht weet iemand hoe dit kan gaan werken of heeft iemand andere ideeen om dit te kunnen laten werken

Groet
Jan

Ik zelf dacht aan een procedure in excel, die bij het openen van een excel bestand meteen het beveiligingsnivo van de macro's aanpast naar laag.

Dat gaat niet werken Jan, want om die procedure te laten uitvoeren moet het beveiligingsniveau op Laag staan...

Wigi

Ik had gehoopt dat de beveiliging alleen maar van toepassing was op de Macro's
en niet op procedures

toch bedankt

Groet
Jan

Ergens is het logisch dat zoiets niet kan. Als ik een kwaadaardige macro zou schrijven, en jouw beveiligingsniveau naar beneden haal...

Zet de vraag nog op opgelost aub.

Wigi

Hallo WIGI
Na wat rondgezocht te hebben op de site kwam ik dit tegen, gaat dit wel lukken,
Groet
Jan

Hai,

Macrobeveiliging op Laag zetten zal op iedere lokale pc moeten gebeuren..En zoals aangegeven is dit niet bepaald een gewenst beveiligingsniveau!

Je kunt beter een WSH-Script neerzetten welke jou excelbestandje start.

Het uitvoeren van het script zorgt ervoor dat het bestand sowieso gestart word met macro activering

Dus iets in de trand van:
Code:
Code:
Dim oApp
Set oApp = CreateObject("Excel.Application")
oApp.Workbooks.Open("C:\Documents and Settings\Admin\Desktop\Test.xls")
oApp.Visible=true

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor deze link, want ik wist dit niet. Weer wat bijgeleerd ;) En dank ook aan Joost.

Zet de vraag dan maar op opgelost.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan