• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging blad en gedeelde werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Sinds kort gebruik is excel 2007.Nu loop ik tegen het volgende probleem met beveiliging. Ik heb een excel xlsx-bestand met meerdere tabbladen en deze zijn individueel beveiligd ivm. koppelingen naar tabbladen in hetzelfde bestand en een ander excel bestand.
Als ik nu op het tabblad CONTROLEREN de optie >werkmap beveiligen en delen< inschakel en vervolgens weer verwijder via >beveiliging gedeelde werkmap opheffen< dan blijft de optie beveiliging blad opheffen lichtgrijs.
Met andere woorden dan kan ik dus de beveiliging van de individuele tabbladen niet meer ongedaan maken.

Wat doe ik fout of waar ben ik fout bezig?? Ik begrijp het niet.

Dank voor uw uitleg.

Hallo,

1. beveiliging gedeelde werkmap opheffen. 2. kies dan werkmap delen en dan vinkje weghalen bij Gelijktijdige bewerking.......samengevoegd. 3. Nu kun je je blad (wél) beveiligen (met al zijn opties) en hierna kun je werkmap beveiligen wat dan inhoud dat bv(!!) verborgen bladen (structuur en vensters) zelfs niet zichtbaar kunnen worden gemaakt. Beveiligen en delen ben ik niet zo van...(...) beter delen via box sync die er dan versie management voor je regelt...:-) HG Jan

Dat (be)veilig werken is zo ontzettend relatief...vlgs mij (als je wilt) kun je alles lezen en overal achter kijken - ook met excell dus. Beveiligingen gebruik
tbv structuur en formules nergens anders voor.

Gaaf. Bedankt voor het antwoord.
Ik ga er mee rommelen.
Prettige vakantie verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan