beveiliging draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

omewim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2009
Hallo,

hoe kan ik mijn laptop met draadloosnetwerk zo beveiligen dat mijn buurman niet in kan loggen op mijn netwerk.

Wim:evil:

Hallo,

hoe kan ik mijn laptop met draadloosnetwerk zo beveiligen dat mijn buurman niet in kan loggen op mijn netwerk.

Klik eens hier

Alleen een wachtwoord wijzigen zoals Mick zegt, is echt niet voldoende ....

Dat is hetzelfde :S WEP key IS je wachtwoord alleen als je ziet dat iemand er geen verstand van hebt kan je het beter zo makkelijk mogelijk uitleggen..
En tenzij de buurman een ervaren hacker is, zal een wachtwoord voldoende zijn.

@Mick Durst: Wachtwoord is een te algemene term. Voor hetzelfde geld stelt de topic-starter een nieuw administratie wachtwoord in (voor het beheer van zijn router), hetgeen geen oplossing biedt voor zijn probleem. Password is eenvoudig gezegd niet de term die je had moeten gebruiken.

Bovendien is het niet slim om een leek termen aan te leren die niet horen bij zijn probleem. Als je vindt dat een woord als "encryptiecode", "versleutelingscode" etc. voor een leek te moeilijk is, leg het dan uit of link naar een Wikipedia pagina in het Nederlands die het uitlegt. Zelfs verwijzen naar de handleiding van zijn router (liefst met paginanummer en al) zou al beter zijn dan termen te gebruiken die niet de lading dekken.

Dus graag i.p.v. uit je hoge toren naar beneden te blazen eerst even het bereik en nauwkeurigheid van je eigen tips bekijken voordat je zo reageert op een m.i. 100% terechte opmerking van TeuGem.

Ben je het het niet met me eens, dan mag je klikken op mijn naam links van deze posting en kiezen voor Stuur e-mail naar dnties, dan nemen we dit onderwerp even buiten het forum.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ga niet in discussie.

Omewim, je moet even een internetbrowser openen en het volgende in de adresbalk typen: 192.168.1.1

Zo kom je in het inlogscherm van je linksys router. De router vraagt nu om een wachtwoord. Tenzij je dit ooit hebt veranderd, is dit wachtwoord: admin.

Ga naar "wireless" en dan "security". Daar kun je een netwerksleutel opgeven. Dit is dan het wachtwoord dat je nodig hebt om in te loggen op je netwerk. Er staat een handige uitleg bij welke tekens je mag gebruiken etc.

Succes!:thumb:

be

Hallo,

Ik heb je raad opgevolg, maar na het wachtwoord opgegeven te hebben, krijg ik een leeg scherm met links onder de texst "klaar"

Wim:o

Beveiligen

Hoi allemaal,

ik heb hetzelfde probleem; ik ben de enige hier in de buurt die een onbeveiligd netwerk heeft. Als ik mijn WEP-sleutel invoer wordt mijn internet-verbinding verbroken....:mad:
Ik kan ook niet inloggen op mijn Zyxel modem, want dat password weet ik niet.

Wie kan mij en ome Wim hierbij helpen?

Gr. Colinda.

Ik heb denk het denk ik;)

Als het goed is krijg je als je op de site komt 192.168.1.1 een schempje van inloggen? heeft u daar wel uw routers naam en het wachtwoord "Admin" ingetypt? Dat is waarschijnlijk het probleem. Ik heb namelijk de zelfde;)

Succes:thumb:

Dan wel admin met kleine letters als gebruikersnaam + wachtwoord.

Tijs.

Hallo,

als u in typt 192.168.1.1 dan moet u alsgoed is een gebruikers naam en wachtwoord intypen. dat kan zijn admin en admin tenzij u het heeft verandert. als u in bent gelogd kunt u het waarschijnlijk wel vinden meot u even rondneuzen

Met Vriendelijke Groet,

Brianca

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan