• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging en werkblad benamingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco1805

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2014
Goedemiddag,

Ik ben al een eindje opgeschoten met bijgaand bestandje. Werkbladen worden beveiligd bij het sluiten van het bestand en bij het openen wordt het basisblad gekopieerd en dan wordt enkel van het gekopieerde blad de beveiliging verwijderd. Nu heb ik toch nog een paar vraagjes.

1) Ook al zijn de tabbladen nu tegen bewerken beveiligd, ze kunnen nog wel verwijderd worden. Dit moet eigenlijk niet mogelijk zijn. Hoe kan ik dit oplossen?

2) Bij het kopiëren van het basisblad, wordt er door Excel automatisch (2), (3), enz. achter geplaatst. Is het mogelijk om hier een logische nummering in te zetten? Bijvoorbeeld zoiets simpels als 1, 2, 3, enz... Hoe kan ik dit instellen?

Bijlagen

Hoi,

Is er iemand die mij bij onderstaand kan helpen? Punt 1 is voor mij het belangrijkste.

Alvast bedankt.

1. Beveilig je werkmap.
2. als het werkblad programmatisch gecopyd wordt dan kan je eender welke naam ineens meegeven in de code.

Goedemorgen warm Bakkertje,

Bedankt voor je reactie. Ik weet wel hoe ik vanuit de werkbalk een werkmap kan beveiligen. Ik kom er alleen niet uit om dit op te nemen in VB. Net zoals de tabblad benamingen.

Daarnaast loop ik nu tegen een probleempje aan, waarbij gebruikers het bestand niet kunnen open in verband met de macro. Is de macro die hier in staat, op te nemen in VB?

Wie kan mij helpen aan de code hiervoor? Bijgaand het bestandje zoals deze nu is.Bekijk bijlage FORMULIER NIEUWE AANVRAAG PRODUCTEN.xlsm

Bijvoorbeeld
Code:
Sub Nieuw_blad()
' Nieuw_blad Macro
'

'
    ThisWorkbook.Unprotect 1234
    With Sheets("Basisblad")
        .Unprotect "1234"
        .Copy , Sheets(1)
        .Protect "1234"
    End With
    Sheets(2).Name = "Produkt" & Sheets.Count - 1
    ThisWorkbook.Protect 1234, True
End Sub

Super, dank je wel.

Zit ik nog met 1 puntje. Is het mogelijk om de code die onder de macro staat in een VB code te zetten, maar wel met gebruik van die knop? Dit zodat gebruikers niet zitten met een macro beveiliging.

Dit is toch de code die al verbonden is aan de knop in je voorbeeldbestand ??

Wat ik bedoel, met die knop wordt een macro geactiveerd. Dat werkt op zich prima, behalve wanneer dit bestand wordt geopend door gebruikers die de beveiliging voor macro's niet op 'laag' hebben staan.

Is het misschien mogelijk om bij het openen van het bestand, automatisch een nieuw tabblad te openen? Dus zonder op een knop te hoeven klikken? Dan kan ik er bijvoorbeeld een opmerking bij zetten dat wanneer iemand een 2de product wil toevoegen, hij het bestand moet opslaan en opnieuw moet openen.

In thisworkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
' Nieuw_blad Macro
'

'
    ThisWorkbook.Unprotect 1234
    With Sheets("Basisblad")
        .Unprotect "1234"
        .Copy , Sheets(1)
        .Protect "1234"
    End With
    Sheets(2).Name = "Produkt" & Sheets.Count - 1
    ThisWorkbook.Protect 1234, True
End Sub

Dank je wel. Ik wist niet dat ik diezelfde code dan in thisworkbook moest zetten.

Top, nogmaals bedankt Warm Bakkertje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan