• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Ik heb in Excel 2007 voor een vrijwilligersorganisatie een vakantieschema gemaakt en beveiligd. Echter men print dit uit en brengt handmatig veranderingen aan zonder dit door te geven. Kan ik dit schema ook beveiligen tegen uitprinten?
Het plaatsen in een beveiligde account is geen optie want het schema moet wel voor iedereen zichtbaar blijven.

Goedemorgen,

Volgens mij is het niet mogelijk een Excel-bestand te beveiligen tegen printen.
Een alternatief is een PDF maken van het bestand.

Met vriendelijke groeten,

Mike

Voeg onderstaande code toe aan ThisWorkbook van het bestand.
Het bestand zal niet geprint worden.

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
Cancel = True
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In deze is de oplossing niet technisch van aard. Gewoon met elkaar afspreken dat wijzigingen op papier niet meer worden geaccepteerd en dat het excelbestand altijd leidend is bij discussies/onduidelijkheden/conflicten.

Als het je al lukt om printen te blokkeren. Dat voorkomt niet dat mensen de informatie overschrijven op desnoods een bierviltje en daar weer wijzigingen in gaan aanbrengen. Of dat men dan maar zelf een excelsheet gaat bijhouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan