• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging Excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugbug_be

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
ik maakte een tijd geleden een Excell tabel met wachtwoord.
ik ken het wachtwoord, want ik moet er dagelijks mee inloggen ... mijn probleem is nu, ik wil het verwijderen, maar excell wil niet... weet iemand hier raad mee??

thanx

Je hebt meerdere soorten van wachtwoorden , eentje via VBA die in de editor Alt F11 op te sporen is, of is het dat wachtwoord dat je op het einde bij het opslaan aan je bestandje hebt meegegeven via extra en ........... ( weet het niet van buiten )
Zoek eerst even via Alt F11 of je daar geen macro tegen het lijf loopt ;)

dank voor uw reply.
Ik ken niks van VBA ... iemand maakte deze file voor me en gaf er het paswoord bij ... dus ik weet niet hoe hij het paswoord erin gaf, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat het dus een VBA paswoord zal zijn.

Kan iemand me uitleggen hie ik dit paswoord ervan kan halen, want ik zou het graag veranderen... Thanx!

Begin eerst eens met ons te zeggen wat je moet doen of wat je tegen komt voor dat je password wil wijzigen of weghalen . is het zoals op de jpg ? Of beter maak een printsreen van jouw popup shermpje en post het .
Via de Alt F11 kom je in de VB Editor als je geluk hebt is die niet voorzien van een password , anders is het voor iets meer geoefende om daar te komen :eek: . Het kan hier ook gaan om het kraken van een bestandje en daar doe ik niet aan mee :confused:

Bijlagen

• paswoord.jpg
    paswoord.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 80
hallo,

juist, ik krijg dit schermpje, daar vul ik mijn paswoord in en dan kan ik in de tabel werken... dus hier is geen sprake van kraken ... ik heb het paswoord :D ; ik wil dus deze beveiliging van het werkblad eraf halen, en daar zit ik strop :)
als ik Alt F11 duw dan opent VBA zich zonder een paswoord te vragen..

Laatst bewerkt:
Als de beveiliging op het Werkblad is ingesteld, kun je met een (hele mooie) Add-in het wachtwoord verwijderen. Je kunt deze gratis Add-in hier downloaden:
Ultimate
Daar krijg je overigens geen VBA wachtwoorden mee weg, en als het Exelletje op bestandsniveau is beveiligd, heb je ook pech..

dag Michel,

alles goed??
mag ik je de excell file es doorsturen, zodat je snel kunt kijken :rolleyes:

Ik heb het programmaatje laten lopen, doch moet nog steeds mijn wachtwoord ingeven :(

Laatst bewerkt:
hallo bugbug_be

Als je de beveiliging met het wachtwoord eraf haalt is het toch klaar.
Of mis ik iets.

Zitten er macro’s in je VB Editor, die het schermpje erop zet?

Druk Alt+F11, en kijk of in "ThisWorkbook" (dubbelklik aan de linkerkant van je scherm hierop) een code staat (rechts in het grote witte vlak komt het te staan).
Loop ze allemaal even bij langs.

Dit is leeg....

Dan zit het dus niet in VBA.
Wat zie je als je op Menu→Extra→Beveiliging klikt.
Beveiliging blad opheffen, of Beveiliging werkmap opheffen.

beveiliging excel

En bovenaan in je excel bestand als je dit geopend hebt in:

Extra/beveiliging/ beveiliging blad opheffen.

Simpel maar werkt wellicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan