Beveiliging formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

desteeg4

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Hoi,

Graag wil ik mijn database beveiligen met wachtwoorden. Mijn database heeft een aantal gebruikers welke allemaal een eigen formulier hebben. Ze komen op het formulier via de hoofdpagina. Hoe zorg ik er nu voor dat de gebruiker alleen kan komen op zijn formulier? Anders gezegd: Hoe geef ik per formulier toegangsrechten voor gebruikers?

Ik lees wat het een en ander over beveiliging op het internet, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke stappen ik moet nemen.

Alvast bedankt!:thumb:

Stefan

Ik heb dat ooit gedaan dmv een tabel gebruikers aan te maken. Bij elke gebruiker een gebruikersnaam en wachtwoord toekennen.

En dit vervolgens controleren bij het openen van een formulier. Dit is een simpele manier. Ik weet niet hoever je er mee wilt gaan?

Groeten,

Remco

Het hoeft niet zover te gaan. Mijn bedoeling is alleen dat niet iedereen zomaar de gegevens van anderen kunnen veranderen bij de formulieren. Het is ook maar voor een kleine organiatie waarin iedereen elkaar kent. Als je mij op weg wil helpen zou mooi zijn. Ik moet dus een tabel maken met gebruikers, wachtwoorden en passwords. Hoe koppel ik dit dan aan de formulieren? Niet iedereen mag bij elk formulier komen!

Alvast bedankt!:thumb:

maak nog een tabel(A) met jouw formuliernamen erin en een tabel(B) met naammedewerker en naam v/h formulier.

Maak vervolgens een formulier met een subformulier met een combobox. Binnen deze combobox kan je een formulier selecteren (bijv waar hij toegang tot heeft).

Doe vervolgens wat remcoof zegt.

Bij klikken op de knop laat je middels cnaam = dlookup("naamvanhet formulier","tabelB",""[Naammedewerker]=" & "'" & Me![NaamMedewerker] & "'")

If cnaam>"" then
openform
Else:
msgbox "U heeft geen rechten"
endif

Nou, een stukje op weg geholpen, kijk even zelf of alle hakkjes kloppen.

Er zijn vele manieren hiervoor hoor. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan