• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging kolom in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nelis10

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Beste,

Ik heb één invulbestand voor meerdere gebruikers. Ik zou graag in één blad, per gebruiker, een aantal kolommen willen beveiligen. Voorbeeld kolom 1 voor gebruiker 1, kolom 2 voor gebruiker 2, etc.

Het lukt mij al wel om één kolom binnen een blad te beveiligen.

Bedankt voor je reactie. :thumb:

Beste,

Ik heb één invulbestand voor meerdere gebruikers. Ik zou graag in één blad, per gebruiker, een aantal kolommen willen beveiligen. Voorbeeld kolom 1 voor gebruiker 1, kolom 2 voor gebruiker 2, etc.

Het lukt mij al wel om één kolom binnen een blad te beveiligen.

Bedankt voor je reactie. :thumb:

Hoe melden die gebruikers zich aan? ttz, hoe weet je welke kolommen op elk moment niet beveiligd moeten zijn?

ja, precies.... hoe ga je bepalen wanneer een kolom wel of niet beveiligd is? Als het over inloggen op een netwerk gaat, kan je mischien iets knoeien met rechten ofzo, maar daar moeten de netwerkjongens en -meisjes zich maar over uitspreken, daar weet ik niet zoveel van.

Maar anders.... dat zal niet meevallen. Ik denk niet dat je bijvoorbeeld één werkblad kunt beveiligen met meerdere wachtwoorden. Die optie valt alvast af.

Wat wel kan natuurlijk, is voor iedere gebruiker een blad maken. Ieder afzonderlijk blad kan je voorzien van een afzonderlijk wachtwoord. Verzamel dan gewoon in blad X de gewenste gegevens uit blad A, B, C……

Wat ook nog kan, maar ik weet niet wat je precies wilt... Je zou een soort "trigger" kunnen maken, waarmee je een aantal kolommen beveiligd. Je zou bijvoorbeeld in regel 1van elke kolom een knop kunnen maken, waar je op kan drukken om alle behalve die ene kolom te beveiligen tegen overschrijven. Klinkt ingewikkeld, maar dat kan je vrij gemakkelijk doen door een macrootje op te nemen. Je krijgt dus een soort "custom" beveiliging op die manier.

Laatst bewerkt:
Het is een centraal bestand waarin het mijn voorkeur heeft dat iedereen kan zien wat de ander invult, men heeft namelijk elkaars informatie nodig.

Als alternatief dacht ik zelf aan een koppeling tussen 2 bestanden en dan zodanig dat je een blokkade legt voor andermans gegevens. Ik loop daarbij nog tegen een probleem op.

Ik sta open voor creatieve/ andere oplossingen.

Bedankt zo ver.

je kan wel kolommen verbergen per gebruiker (indien ze allemaal een eigen computer en office hebben)

b.v. gebruiker van kolom D

Code:
Private Sub Workbook_Open()
If Application.UserName <> "gebruikersnaam" Then
    Worksheets(1).Columns("A:C").EntireColumn.Hidden = True
Worksheets(1).Columns("E:Z").EntireColumn.Hidden = True
    End If
End Sub

@ Dafje 1986...

dan kan je op die manier natuurlijk ook kolommen blokkeren.
Alleen kolom B is vrij voor invoer:

Range("A:A,C:IV").Select
Range("C1").Activate
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan