Beveiliging laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

verwaaij

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Leden,

Vandaag heb ik mn laptop ontvangen (top ding) en heb ik net de draadloze verbinding beveiligd (dmv WPA-TKIP). Via Asus heb ik nu 2 maanden Trend Micro Internet Security, voor zover ik weet is dit alleen een antivirusprogramma. Nu heb ik veel op dit forum gelezen, maar zijn er toch wat onduidelijkheden. Ik ben een leek, sorry.

Voor zover ik weet is het verstandig om op mijn laptop zowel een virusscanner te hebben als een spywareprogramma en een firewall. Ik dacht aan AVG, SuperAntiSpyware en Comodo? Mocht ik dit allen hebben geïnstalleerd, moet ik wel de windows-beveiligingsprogramma's uitschakelen..toch? Ik hoor graag of ik in de goede richting zit. En of ik nog evt iets met Malware moet doen..

Thanks!!:thumb:

Mark

Ps. Windows update altijd laten uitvoeren toch? ;)

De trend micro internet security is voldoende.
je het hier een compleet pakket dus niet alleen antivirus.
updates van windows altijd uitvoeren ja.

de rest wat je wilde installeren is niet nodig.

Hoi

Mbam en SAS ed zijn geen progjes die constant reeltime draaien.Die installeer je dus op je laptop en doet daar zelf met enige regelmaat een scan mee.(bijv 1x p/w)
Als je comodo als firewall gaat gebruiken dien je die van Windows uit te schakelen ja.

Updates idd doen!

EDIT: dit afhankelijk van wat je met trend gaat doen.Anders zie bericht van Puppie

Laatst bewerkt:
Thanks!

Laat ik dat in ieder geval zo ff staan. Na die 2mnd is het wel verstandig die programma's te installeren, aangezien dan mijn recht op Trend Micro Internet Security verloopt?

Beter teveel als te weinig van die anti malware progs.Kan dus ook geen kwaad als er meerdere opstaan.
Virus scanner bij 1 houden.U gaf zelf al aan om naar AVG te gaan.Prima..draait hier ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan