• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging macro´s uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Goede avond,

Sinds enige tijd heb ik bij bestande met een macro de volgende melding.

Een potentieel gevaarlijke macro is geblokkeerd

Vragen met een macro van o.a. "Helpmij" dien ik steeds op te slaan en dan openen vanagf mijn bestand opgeslagen op de pc.

Kan dit anders mits een instelling of is dit een extra beveiling voor internet bestanden?

Alvast bedankt!
Groeten Georgyboy

Bijlagen

• Beveiliging uitschakelen.jpg
    Beveiliging uitschakelen.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 22
Documenten die je download van internet en documenten die je via email ontvangt moet je eerst opslaan en deblokkeren in de eigenschappen.
Andere instellingen voor bestandsblokkering kan je vinden in het Vertrouwenscentrum in de sectie: Instellingen voor bestandsblokkering

Dankjewel Edmoor

Ga het eerst opslaan en dan weer open, zal veiliger zijn.

Je kunt websites als “vertrouwd” toekennen in je pc instellingen. Dus als je bestanden van Excel Helpmij vertrouwt, zou je ervoor kunnen zorgen dat je de melding niet krijgt in bestanden van deze site

Dat lijkt me geen verstandige aanpak voor bestanden van een openbaar en anoniem forum.

Dankjewel voor alle info :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan