beveiliging mappen kan server niet backupen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2640542#post2640542
ik kan op een server op werk niet backupen op paar mappen. dit is een groot probleem. want als er documenten verwijdert zijn, zijn deze niet terug te halen.
de bacup kan ik niet maken omdat ik ook de mappen op die server niet kan openen.
ik krijg dan een melding dat iik niet gemachtigd bent om het te openen. (niet bij alle mappen en documenten)
dit is ook met mappen. als ik bij beveiliging kijk krijg ik een melding; zie hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2640542#post2640542

attachment.php

attachment.php

Bijlagen

• 0-0-1.PNG
    0-0-1.PNG
    4,2 KB · Weergaven: 41
  • 0-0-2.PNG
    0-0-2.PNG
    23,1 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
De informatievoorziening is onvoldoende:
1. Welk backup-programma praten we hier over?
2. Maak je een backup van de server of een backup van een werkstation?
3. Van waaruit maak je de backup? Vanaf de server of vanaf een werkstation?
4. Heb je er een geplande taak van gemaakt, en indien ja, onder welke gebruikersnaam loopt die?

We horen het wel.

Tijs.

backup maak ik met cobian-backup.
van 1 schijf die er inzit voor server naar een backup schijf 2e.
maar hier gaat het even niet over. om die backup.

wanneer ik op die server-schijf mappen open. kom ik in sommige mappen niet
bijvoorbeeld: E:\werkmap\pietje\ kan ik in. maar die mappen daarin krijg ik die melding dat niet toegankelijk is.
-wanneer ik kijk bij tabblad beveiliging krijg ik dit:
attachment.php

omdat die mappen niet in te komen zijn, kan het backup programma die mappen (en ook bestanden in die voorbeeld dir: E:\werkmap\pietje\) niet copieeren, het zijn niet alleen mappen die niet kan openen. maar ook plaatjes en muziek. dus files.

ook bij andere gebruikers. in de map. zijn daarin sommige wel te openen of plaatjes openen, maar zijn ook een paar die niet te openen zijn. waardoor de bacup ook niet gaat,
de melding die ik krijg zie bijlage. of hierboven.

Toch gaat dat er wel degelijk om: Backup-operators kunnen over dit soort problemen heen.
Draai je een taak bijv. onder NT AUTHORITY\SYSTEM
dan kan alles op de server gebackupped worden (is namelijk het SYSTEM account van de server).

Tijs.

ik moet gewoon weer in alle mappen komen, daarna werkt die backup ook wel weer.
het bacupt wel. maar niet die mappen waar ik niet in kan, dus ook het backup programma NIET/

ik ben er al uit.
als ik eigenschappen klik op een map of bestand en dan bij beveiliging, krijg ik de melding:
U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen voor ///... te bekijken of te bewerken, maar u kunt eigenaar worden of de controle-instellingen wijzigen.

als ik ok klik kan ik niks doen. maar kan wel Geavanceerd... klikken.
hier bij het tabblad eigenaar staat:
Huidige eigenaar van dit item: Kan huidige eigenaar niet weergeven.
-Nieuwe eigenaar:
Administrator (Server\Administrator)
Administrators (Server\Administrators)

klik ik Administrators aan. en ok. moet ik opnieuw naar eigenschappen beveiliging om de administrators of iedereen er bij toetevoegen.

dat kan ook met de hoofdmap bij:
Overneembare machtigingen van bovenliggende objact doorgeven aan dit opject.
aan vinken.
en dan klik ik op copieeren.

MAAR! ! ! !

is er ook een snellere manier om alles alle files in een keer te doen. van Geavanceerd -> eigenaar. en die alles 1x doen.

Er bestaan de commando's TakeOwn (in Vista en W2003) en Cacls (in XP, Vista en W2003)

Gebruik die.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan