• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Ik heb een werkblad beveiligd met wachtwoord. In het werkblad zijn macro's opgenomen. Omdat de stappen in de macro het eisen dat de beveiliging eerst wordt gedeactiveerd heb ik dit in de macro geregeld door ActiveSheet.Unprotect Password:=" wachtwoord" resp. ActiveSheet.Protect Password:="wachtwoord". Nadeel hiervan is als de macro om een of andere reden vastloopt de gebruiker middels foutopsporing de macro kan bekijken en dus ook de wachtwoorden ziet. Hoe kan ik voorkomen dat men de wachtwoorden ziet? Moet ik de beveiliging soms via een andere procedure regelen?

Je moet/kunt het VBA-project beveiligen via eigenschappen van dit project, dan ziet hij dat niet meer.

Je moet/kunt het VBA-project beveiligen via eigenschappen van dit project, dan ziet hij dat niet meer.

Beste Cobbe,

het VBA-project is beveiligd met een wachtwoord en de optie "project vergrendelen voor weergave" is aangevinkt. Desalniettemin is de tekst van de macro via foutopsporing zichtbaar als de macro vastloopt. Moet ik nog iets anders doen?

gebruik userinterfaceonly

Beste Eric,

ik heb dit geprobeerd via:

Private Sub Workbook_Open()
Sheets(“naam_werkblad”).Protect Password:="Secret", UserInterFaceOnly:=True
End Sub

De tekst vd macro is echter nog steeds zichtbaar. Moet ik dit anders instellen of moet ik ipv het wachtwoord "Secret" het door mij gebruikte wachtwoord toepassen?

het VBA-project is beveiligd met een wachtwoord

Dat is niet waar, als je VBA project beveiligd is via een wachtwoord kom je er niet in zonder.

Laat Password:="Secret" achterwege in jouw code en beveilig de sheet gewoon via het menu

Ik blijf het vreemd vinden dat de code zichtbaar werd maar dit was toch echt zo. Ik probeerde dit net meerdere keren voor elkaar te krijgen, zonder resultaat. Ik hou het even in de gaten. Vooralsnog dank voor jullie ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan