Beveiliging Netwerk Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Een vraagje over de beveiliging van mijn Harddisk in mijn thuisnetwerk.
Ik heb een thuisnetwerk van 2 PC's en een netwerk Harddisk. Deze zijn verbonden aan de Experiabox van KPN, nu heb ik op beide pc's McAfee draaien maar de Harddisk is eigenlijk alleen beveiligd met de firewall welke is geïntegreerd in de Experiabox, is dit voldoende? McAfee ziet deze harddisk als een PC waarop geen beveiliging is geïnstalleerd.

L.S.: 1 pc is draadloos en de andere en de harddisk met netwerkkabel verbonden!

Graag een reactie,
Bedankt!

Laatst bewerkt:
het hangt ervan af hoe je het apparaat beveiligd wil hebben. wil je dat niemand binnen jouw netwerk zomaar bij de schijf kan? of wil je dat je beveiligd bent van aanvallen op je netwerkschijf via het internet? in het laatste geval kun je beter de beveiliging in je router zoeken.

in elk geval is het versleutelen van de gegevens op de netwerkschijf altijd een goed idee. of dat mogelijk is, is afhankelijk van je type netwerkschijf.

Bedankt voor je reactie Piet20,

Ik wil de netwerk hardeschijf van buitenuit dus via internet beveiligen, de firewall in de Experiabox staat aan en bij de optie "Attack Protection" op level High.
Is dit voldoende?

Met versleutelen bedoel je denk ik, met een wachtwoord beschermen ! ?

de beveiliging in je router klinkt prima! heb je geen aparte poorten openstaan?

met versleutelen bedoel ik eigenlijk alle data op de schijf encrypten, dus dat het onleesbaar is zonder decryptie met een speciaal wachtwoord. als het goed is hebben veel netwerkschijven een functie om dit voor elkaar te krijgen. encryptie, mits met een goed wachtwoord en een sterk versleutelingstype, is een manier van beveiliging waar zelfs de NSA niet op in kan breken. :) als je dat doet is je data dus veilig.

Ik heb geen aparte poorten open staan.
Bedankt voor je reactie, ik weet genoeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan