Beveiliging netwerk lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdemeij

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Ik heb 2 laptops en een PC.
De Pc is via een Lan kabel verbonden met de router (Linksys wrt 150N)
De beide laptops hebben draadloos verbinding met de router, e.e.a werkt goed.

Er is nog geen beveiliging van het geheel.

Ik heb in de router de SSID aangemaakt en een Wep key.
Alle instellingen zijn opgeslagen.

Probleem: Als ik nu in de laptops een netwerkverbinding aanmaak met dezelfde SSID en Wepkey, hebben beide laptops wel een signaal van de router, maar te zwak om internet te ontvangen.
De foutmelding dat er waarschijnlijk geen overeenkomstige SSID of Wepkey is gebruikt blijft steeds terugkomen.
Zodra ik de beveiliging op de router uitschakel hebben beide laptops weer een goede verbinding.

Wat doe ik hier nu fout?

Weet je 100% zeker dat je geen type-fouten maakt en alles 100% hetzelfde hebt ingesteld??
(b.v. verschil kleine letters / HOOFDLETTERS)

En weet je wel zeker dat er geen router in de buurt staat met dezelfde ssid !!

Dus ben je er zeker van dat je wel op je eigen router inlogd. Dit is makkelijk te controleren door netwerk vernieuwen te drukken zie je daar je router, dan de router van de spanning af te halen en dan nogmaals netwerklijst vernieuwen is de router er nu nog dan zit er iemand in je buurt met dezelfde ssid en dus log je niet in op je eigen netwerk en zal jeje ssid naam moeten aanpassen. Waarom het wel werkt als je router netwerk niet beveiligd is omdat je verbinding automatisch naar het sterkste signaal zoekt en inlogt als dat mogelijk is !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan