Beveiliging nodig in Vista ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste mensen,

na vele jaren computeren en uitproberen van allerlei beveiligingsprogramma's nu windows vista gekregen. Meteen Norton 360 erop gezet ipv voorheen McAfee. Ondanks UPC Extreme verbinding sinds kort niet echt veel verbetering met snelheid van de verbinding (1,2Mb ipv 20Mb). Laptop blaast ook veel meer dan voorheen en dat is een teken dat hij hard moet werken. UPC zegt weg met Norton want die vertraagd de hele boel, heb ik al vaker gehoord over Norton. UPC heeft het modem getest en zegt dat de verbinding uitstekend is (ja, ik weet het....ze zullen niet snel iets anders zeggen maar toch...) Het zet je aan het denken, in windows vista zit een firewall die redelijk tot goed (=voldoende) presteert en bij UPC checken ze mail met een virusscanner en een spamscanner (beiden McAfee). IE7 is ook al een stuk beter geworden met allerlei beveiligingen dus.........heb ik nog een pakket nodig die onnodig mijn verbindingen vertraagd.

Graag jullie ervaringen en/of advies in deze......mocht ik overigens wel een antiviruspakketje nodig hebben dan kies ik denk ik wel voor een licht pakketje zoals Avast want dat werkt al lange tijd erg goed bij mijn kinderen op de computer.....en die surfen het hele net over zonder problemen en dat is de beste test volgens mij.

Ik hoor het graag van jullie :thumb:

Groet,
Catman

Let er wel op dat jouw snelheid 20 Mbps is en geen 20 MB/s. 20 Mbps = 2,5 MB/s, maar met 1,2 MB kom je daar nog niet aan. De snelheid is natuurlijk niet alleen afhankelijk van jouw internetverbinding, maar ook van de server aan de andere kant.
En Vista is nou eenmaal een stuk zwaarder voor je pc dan xp, dus dat blazen hoeft niet alleen door norton te komen. Er zijn overigens altijd nog goede gratis firewalls en virusscanners verkrijgbaar, dus je kunt altijd eens proberen of dat misschien beter werkt.

Beveiliging in Vista

Hallo Sauria,

belangrijkste vraag voor mij is......is er wel een extern programma nodig om vista te beveiligen?

Groet,
Catman

Ja, want jouw e-mail wordt misschien wel gescand door je provider, maar alle andere dingen die je van internet haalt niet. En aangezien Vista nog zo ontzettend nieuw is, zal het ook nog zeker niet waterdicht zijn. Beter een beetje beveiliging teveel, dan een vervelend virus dat eenvoudig voorkomen had kunnen worden.

zeker een virusscanner instaleren, avg of avast gratis, werken goed met Vista
heb zelf Avast+Vista Firewall en geen problemen.

Altijd een anti-virusprogramma installeren, en een firewall aan hebben staan.
De Windows Firewall ( de standaard firewall van Vista ) is flink verbeterd ten opzichte van de Windows Firewall van XP dus die is eigenlijk wel goed genoeg.

Combinatie van een anti-virusprogramma ( gratis voorbeelden: AVG, Avast, Avira AntiVir ) en een firewall is goed. Daarnaast is het aan te raden om af en toe scannen op spyware en adware. Dit kan met gratis programmas's als Ad-Aware 2007 ( nog niet voor Vista dacht ik ) Spybot Search ( werkt op Vista ) en AVG Anti-Spyware ( werkt op Vista ). :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan