• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging per gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
In bijgevoegd bestand wil ik graag dat mensen allen hun eigen kolom en de allerlaatste kolom kunnen wijzigen, maar niet de kolom van een ander. Dit zal ongetwijfeld met beveiligen/delen mogelijk zijn, maar wie weet hoe?

Hier heb je een voorbeeld van hoe dit zou kunnen in zijn werk gaan.

Als je in het bestand bij controleren (zonder wachtwoord) de bladbeveiliging opheft, kun je zo alles wijzigen. Is dit de bedoeling?

Dacht je echt dat ik dat niet wist?
Heb het nu speciaal voor u aangepast.:)

Bijlagen

Moeten we nu onder de indruk zijn omdat je 'godmiljaar' in 'excel' hebt gewijzigd.

Voor de doorsnee gebruiker is die beveiliging meer dan voldoende.
Elkeen weet dat Excel niet geschikt is om grote geheimen te bewaren dus moet je dit ook niet verwachten in een simpel bestandje.

Ik zal wel erg blond zijn, hoor..... Het bestand werkt idd precies zoals ik wil. Maar ik probeer erachter te komen hoe jullie dit doen en hoe ik het dus in mijn definitieve bestand ook zo voor elkaar krijg. Waar kan ik vinden hoe jullie per gebruiker de ww invullen en selecteren welke kolommen die persoon in mag vullen? Welke functies in het onderdeel beveiligen moet ik gebruiken? Adhv het eerste voorbeeld heb ik het al geprobeerd, maar kom er niet uit :(

Dit gebeurt door middel van VBA-code.
Deze code wordt zichtbaar als je in je bestand op Alt-F11 drukt.
Verdiep u maar eens in die betrekkelijk eenvoudige code.

Helaas, mijn bestand wat ik naar aanleiding hiervan had gemaakt is verloren gegaan.

Cobbe: als ik het bestand open en de VBA wil openen, moet ik een wachtwoord invullen. welk heb je hiervoor gebruikt? met excel kom ik er niet in, en uiteraard gaat het me om de VBA in deze ;-)

Hier is het bestand zonder VBA-wachtwoord.
Ik had dat toch vermeld als ik me niet vergis.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan