• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging/snelkoppeling tabblad(den)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elroy27

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2012
Hi,

Ik heb een excelbestand met meerdere tabbladen. Eén tabblad is voor mij persoonlijk. Daar mag niemand verder in. De andere tabbladen moeten ook voor anderen toegankelijk zijn. Het bestand staat op mijn Home-directory opgeslagen. Is het mogelijk dat je een snelkoppeling maakt van een tabblad bijvoorbeeld? Hoe kan ik dit realiseren?

Groetjes,

Elroy

Je zou gebruik kunnen maken van de .Visible optie van werkbladen:

Code:
Sheets("Blad 1").Visible = True

Plaats deze in een button.

Hi,

Ik heb een excelbestand met meerdere tabbladen. Eén tabblad is voor mij persoonlijk. Daar mag niemand verder in. De andere tabbladen moeten ook voor anderen toegankelijk zijn. Het bestand staat op mijn Home-directory opgeslagen. Is het mogelijk dat je een snelkoppeling maakt van een tabblad bijvoorbeeld? Hoe kan ik dit realiseren?

Groetjes,

Elroy

Ik lees het als 2 vragen:
1. Één tabblad niet toegankelijk maken voor derden.
2. Een snelkoppeling maken voor snel vinden/openen.

Voorgestelde oplossingen:
ad 1. Bewuste tabblad verbergen en het werkblad qua opmaak beveiligen met password.
ad 2. Met verkenner naar het bestand navigeren, rechts klik, kopiëren naar bureaublad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan