Bosch_Guido
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2004
Hallo allemaal,
ik gebruik twee macro's om de beveiliging van mijn excelsheet (per werkblad) te regelen. Dit loopt alleen niet helemaal goed. Op het moment dat ik in de worksheet_change macro de beveiliging_aan macro aanroep, komen er foutmeldingen. Methode Delete van klasse range kan nier uitgevoerd worden, dat soort dingen.
Hier een stukje code wat normaal wel werkt maar door de macro's niet meer...
Sub Selecteer_alle_bassins()
Application.ScreenUpdating = False
Beveiliging_uit
Dim c As Range
Dim x As Long
If Range("H10") = True Then
Rows("14:77").EntireRow.Hidden = False
Range("H4:H10") = True
Range("A4:A9").Copy Destination:=Sheets("Cursusaanbod").Range("H4")
Range("B10").Select
Else
Rows("14:77").EntireRow.Hidden = True
Range("H4:H10") = False
Range("B10").Select
Sheets("Cursusaanbod").Range("H4:H25").Delete Shift:=xlUp
End If
Beveiliging_aan
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Ik zal het bestand toevoegen, ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden. Overige opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom. Dit is mijn eerste excel bestand met macro´s..
Gebruik CTRL + W om de beveiliging uit te zetten, password is overal "guido"... het is maar voor de simpele gebruiker
De foutmeldingen beginnen al bij het inschakelen van de eerste selectievakjes.. (selecteer alles werkt niet bij het uitzetten) Als je vervolgens de beveiliging bij de worksheet change macro weghaalt, werkt deze macro niet meer, maar komen er ook geen foutmeldingen meer.. ik snap het niet...
Guido
ik gebruik twee macro's om de beveiliging van mijn excelsheet (per werkblad) te regelen. Dit loopt alleen niet helemaal goed. Op het moment dat ik in de worksheet_change macro de beveiliging_aan macro aanroep, komen er foutmeldingen. Methode Delete van klasse range kan nier uitgevoerd worden, dat soort dingen.
Hier een stukje code wat normaal wel werkt maar door de macro's niet meer...
Sub Selecteer_alle_bassins()
Application.ScreenUpdating = False
Beveiliging_uit
Dim c As Range
Dim x As Long
If Range("H10") = True Then
Rows("14:77").EntireRow.Hidden = False
Range("H4:H10") = True
Range("A4:A9").Copy Destination:=Sheets("Cursusaanbod").Range("H4")
Range("B10").Select
Else
Rows("14:77").EntireRow.Hidden = True
Range("H4:H10") = False
Range("B10").Select
Sheets("Cursusaanbod").Range("H4:H25").Delete Shift:=xlUp
End If
Beveiliging_aan
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Ik zal het bestand toevoegen, ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden. Overige opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom. Dit is mijn eerste excel bestand met macro´s..
Gebruik CTRL + W om de beveiliging uit te zetten, password is overal "guido"... het is maar voor de simpele gebruiker
De foutmeldingen beginnen al bij het inschakelen van de eerste selectievakjes.. (selecteer alles werkt niet bij het uitzetten) Als je vervolgens de beveiliging bij de worksheet change macro weghaalt, werkt deze macro niet meer, maar komen er ook geen foutmeldingen meer.. ik snap het niet...
Guido