Beveiliging tegen printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Is er een manier om te voorkomen dat foto's op mijn website afgedrukt kunnen worden?:confused:

Welkom op Helpmij.

Je had je vraag in de sectie Tips en Handleidingen gezet.
Die sectie is niet voor vragen.
Omdat dit je eerste vraag is verplaats ik het voor je naar de juiste sectie.

Je had je vraag in de sectie Tips en Handleidingen gezet.
Die sectie is niet voor vragen.
Omdat dit je eerste vraag is verplaats ik het voor je naar de juiste sectie.

Leuk en bedankt daarvoor, maar wat is dan de juiste sectie?:shocked:

De sectie waar de vraag nu in staat website maken > algemene vragen

On topic:

Nee, die methode is er niet... met elk fatsoenlijk "screencapture" programma kun je willekeurig wat, dus ook een onderdeel van een webpage zoals een foto, "oppakken", bewerken en uitprinten.... wel laat de kwaliteit dan vaak te wensen over, hetgeen je nog kunt bevorderen [in negatieve zin, ter ontmoediging van degene die iets "moois" met de foto in gedachten had als bijvoorbeeld vergroten] door de foto's op de site een zeer lage resolutie te geven...... [laagste webquality]...... op het scherm blijven ze dan goed "ogen" , maar bij capture en vergroten kun je de pixels tellen....

Laatst bewerkt:
Het antwoord op je vraag: neen, dat gaat niet. Als webmaster heb je bvb niets te zeggen over de instellingen van de tijdelijke internetbestanden van je bezoeker...

Tussen haakjes: Je kan nog altijd ne printscreen maken.

Misschien bedoeld de TS zoiets als bij onderstaande afbeelding ( krijg je zodra gebruik van uw rechtermuisknop op de afbeelding ). Ik heb geen idee HOE het moet maar...

attachment.php

Bijlagen

• Screenshot_032.jpg
    Screenshot_032.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 255
Mja, voor de redelijk lakse internetgebruiker werkt die beveiliging nog, maar in firefox kan je door één vinkje in je instellingen deze "beveiliging" afzetten...

Tja,

Alles is natuurlijk te kraken. Een Screen-capture progje regelt het ook simpel.
Maar de eenvoudige gebruiker:D moet het niet simpelweg kunnen afdrukken of downloaden.
De lage resolutie is een oplossing, maar als het om de foto's gaat weer zeer nadelig.
In ieder geval bedankt voor jullie :thumb: reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan