• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging van cellen met andere code als beveiliging blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

filipdiver

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hallo

Ik heb in een bepaald tabblad enkele kolommen beveiligd via "bladbeveiliging. Nu wil ik elk apart tabblad beveiligen met een andere code. De eerste beveiliging van de betreffende kolommen is nodig omdat de leerlingen de punten die ik geef niet mogen aanpassen. Per leerling wou ik een ander tabblad gebruiken. Daarom wil ik iedere leerling zijn tabblad laten beveiligen met een eigen code zodat de medeleerlingen niet aan zijn punten kunnen wijzigen.

Een hele uitleg en ik weet niet of dit binnen de mogelijkheden van Excel ligt.

Als bijlage het bestand. De cellen die ik wou zijn beveiligd. het tabblad "leerling 1" en "leerling 2" zou moeten beveiligd worden met een andere code dan degene die ik gebruik om mijn cellen te beveiligen. Ook nog een andere code per tabblad(leerling)

Alvast bedankt!!Bekijk bijlage evaluatiefiche.xlsxBekijk bijlage evaluatiefiche.xlsx

Als het blad door een leerling van de beveiliging afgehaald wordt, zijn de kolommen die door jou zijn beveiligd ook niet meer beveiligd.

Dat had ik al ondervonden. Ik denk dat dit binnen Excel niet mogelijk is. Ik ben niet zo'n grote Excel kenner, vandaar de vraag.

Alvast bedankt!

Met VBA is zowat alles mogelijk.
De lay-out moest wat aangepast worden.
Bij het openen van de bijlage is niets bereikbaar.

Na druk op de knop moet je een wachtwoord ingeven.
Leraar = wachtwoord x (alles is nu bereikbaar)
Leerling = wachtwoord y (alleen zijn/haar deel is bereikbaar)

Natuurlijk moet je de VBA-code beveiligen met een wachtwoord, anders kan een slimmerik de code aanpassen.

Bijlagen

Bedankt! Ik heb het proberen over zetten naar mijn bestand maar de knop werkt niet. Op het tabblad "leerling 1" zouden de kolommen E, F en G moeten vergrendeld worden voor de leerling. leerkracht mag alles bewerken. Wat heb ik fout gedaan in mijn formule?

Bijlagen

Let op! Achter This Workbook staat ook een code.
Als je een nieuwe leerling toevoegt, kopieer dan een bestaand blad, wijzig de naam, en verplaats naar de juiste plaats in de rang.
Kopieer ook de code achter het blad.
Pas de bladnaam en het wachtwoord aan in de code.
In de code achter This Workbook voeg je een regel toe met de juiste bladnaam.
Eventueel moet er nog een stukje code toegevoegd worden, zodat , als je van blad wisselt alles terug hersteld wordt.

Bijlagen

Super! Hiermee kan ik nog wat verder puzzelen.
Mocht ik nog ergens vast geraken hoor je het wel. ik ga het alvast als opgelost aanvinken.

Bedankt wieter!!:thumb:

Nog een stukje code bijgevoegd, zodat als 2 lln na elkaar komen,
de eerste leerling zijn blad terug beveiligd wordt.

Bijlagen

Ik merk dat mijn periodeoverzicht niet meer mee wil als ik de datums aanpas bovenaan. De bedoeling is dat ik per leerling een periodeoverzicht kan maken tussen de bepaalde datums die ik bovenaan invul op het tabblad periode. Dit tabblad zou ik verbergen. Voorheen werkte dit perfect??

Knap werk! Nogmaals bedankt om deze aanpassingen te doen en mij verder te helpen. Ik stel mijn document nu volledig op punt!

:thumb::):thumb::)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan