Beveiliging van een db in access 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderce

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
hallo beste forumbezoekers,

wie kan mij in simpele stappen uit leggen hoe ik men programmatje kan beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. heb al verschillende boeken en cursussen doorgelezen maar kom er niet uit.

ik zou graag willen dat bij het openen van het bestand er om een inlognaam en wachtwoord wordt gevraagd. er zijn ongeveer 10 personen die het program gewoon moeten volgen en gebruiken en 3 die meer moeten kunnen bijvoorbeeld wijzigingen doorvoeren

en dan wil ik zelf beheerder zijn en als enige de layout e.d. kunnen aanpassen.

wie kan me hier mee helpen of me een nuttige link doorzenden die me verder kan helpen.

alvast bedankt:thumb:

mvg

Je kan hier eens kijken. Tis wel Engels, maar een prima site, waar je uitstekende info vandaan kunt halen.

Charles dank je voor de nuttige links

nu ben ik een heel eind verder gekomen en heb men groepen kunnen aanmaken en hun machtigingen geven. maar nu is dit geldend voor alle access bestanden dat er een wachtwoord ingevoerd moet worden met alle gevolgen van dien.

mijn vraag is nu of dit ook mogelijk is om te koppelen aan 1 bestand? en graag weer in de duidelijke taal. (ben er nog steeds niet helemaal in thuis hahaha:confused:)

alvast bedankt

mvg

sander

opgelost

na wat proberen en uitvogelen is men probleem opgelost. nog 1 probleem oplossen en men program werkt.

forum bezoekers weer bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan