Beveiliging van een word doc opheffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajuxa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Ik heb een beveiligd word document waarvan ik het wachtwoord niet weet. Hoe kan ik de beveiliging opheffen !!

Ik heb een beveiligd word document waarvan ik het wachtwoord niet weet. Hoe kan ik de beveiliging opheffen !!
Ik weet niet zeker of dat zomaar kan. Zou anders nogal knullig zijn, want dan kan iedereen het. Misschien kan je er een brute force cracker opzetten. Maar die kosten vrijwel altijd geld dacht ik. (Trial versie kan meestal niet meer dan 3 letters/cijfers/tekens)

Dit zou misschien ook nog kunnen werken, maar ik weet niet hoe het er bij jou aan toe is.

Het gebeurt soms wel eens dat je een Word-document volledig beschermd met wachtwoord. Je kan het document alleen lezen en afdrukken. Je wachtwoord ben je vergeten. Om de beveiliging toch uit te zetten zodat je aan je document kan werken ga je zo tewerk

Ga naar Bestand en selecteer Opslaan als. Geef een naam op en kies voor Bestand opslaan als RTF-formaat.

Sluit nu het bestand. Open het RTF-bestand. Kies Extra Documentbeveiliging afzetten. Nu vraagt Word geen wachtwoord meer en kan je terug aan het document werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan