beveiliging van mappen/bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

traxion

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2004
is er software (het liefst freeware natuurlijk) waarmee ik mappen kan beveiligen voor een andere account(beheerder).
dat ben ik ook

het liefst zodat de applicaties die er in staan nog gewoon gebruikt kunnen worden vanuit het andere account.

Wat wil je precies doen dan?

Vanwege het feit dat

1. de ander ook beheerder is
2. de apps die erin staan

moeten blijven werken wordt het wel lastig..

uhm dat hij mijn mappen niet inkan komen.

het liefst dat de programma's blijven werken maar als dat niet zo is dan in het niet echt zo erg

Welk besturingssysteem gebruik je?

Geplaatst door mumzel
Kijk eens hier ?

De Professional-versie van Windows XP is er wat beter op voorbereid. U gaat dan via Mijn Computer, Extra en Mapopties naar het tabblad weergave. En daar kunt u bij de geavanceerde instellingen het vinkje weghalen voor de optie ‘Eenvoudig delen van bestanden en mappen’, waarmee u er bij Delen en Beveiliging (de map selecteren en dan op de rechtermuisknop klikken) een aantal mogelijkheden bij krijgt voor het beveiligen van de map.
Maar die heeft u niet in Windows XP Home.

Die optie heeft XP home WEL maar alleen in veilige modus. Dit is in deze nutteloos als de andere persoon beheerder is..

Windows XP heeft ook een andere, ingebouwde vorm van beveiliging. U kunt een map comprimeren en er dan een wachtwoord aan toevoegen. Dat gaat als volgt: klik met de rechtermuisknop op de map en kies voor ‘Kopiëren naar gecomprimeerde map’. Open daarna de gecomprimeerde map die Windows heeft gecreëerd en ga via de menuoptie Bestand naar 'Wachtwoord toevoegen'. Daar tikt en bevestigt u uw wachtwoord.

Beetje flauw daar directe maptoegang niet meer mogelijk is.. Het is maar net wat je wil doen.

Andere programma's ken ik niet.. :)

Ik plaatste niet voor niets een ? achter de link :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan