• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging van tussenblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo Experts,

Ik zit weer even met een punt. Hetvolgende is aan de hand. :confused:
Op een centrale plek op het netwerk staat een xls bestandje (Tussenbestand) wat beveiligd is met een wachtwoord tegen openen. Vanaf een andere lokatie staat hetzelfde bestand maar die is actief. Hierin worden dagelijks gegevens gezet. Door op een knop te drukken, wordt een stukje van dat bestand geselecteerd, gekopieerd en vervolgens in het Tussenbestand gezet. Dit werkt als het tussenbestand niet beveiligd is. Ik heb geprobeerd met de macrorecorder het Tussenbestand te openen met het wachtwoord, maar dat werkt dus niet. De gegevens die in dat beveiligde tussenbestand staan, worden weer door andere bestanden benaderd om de gegevens op te halen. (Before_Close).

Mijn vraag is of er een mogelijk bestaat om het Tussenbestand te kunnen benaderen op de hierboven omschreven manier maar dan zodanig dat de beveiliging wordt omzeild. Nu moet ik steeds het wachtwoord invoeren, en de andere gebruikers dus ook. En dat is nu juist iets wat niet moet. (want anders kunnen die gebruikers rechtstreeks in dat Tussenbestand als ze het wachtwoord weten)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Harry

Ik snap het probleem niet, want als ik kijk in de helpfiles van VBA zie ik bij de Open method de mogelijkheid om een bestand te openen. Hierbij kunnen argumenten meegegeven worden, zoals bvb. het paswoord van het te openen bestand.

Wigi

Hallo Experts,

Ik zit weer even met een punt. Hetvolgende is aan de hand. :confused:

Ja, je ziet altijd problemen op het forum, maar als er dan een poging gedaan wordt om het op te lossen, krijg je de laatste tijd weinig reacties terug.

Of het nou goed is of minder goed, hier doen we het toch wel voor denk ik.

En dan doel ik op jouw onderstaande topic HarryBee.
Het staat nog steeds als "Niet opgelost" op dit moment van schrijven.
We zijn 16 dagen verder en er is nog geen reactie van jouw kant gezien.
Niet goed..... ook goed, maar reageer tenminste.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389813

Vriendelijke groet,

Ja, je ziet altijd problemen op het forum, maar als er dan een poging gedaan wordt om het op te lossen, krijg je de laatste tijd weinig reacties terug.

Of het nou goed is of minder goed, hier doen we het toch wel voor denk ik.

En dan doel ik op jouw onderstaande topic HarryBee.
Het staat nog steeds als "Niet opgelost" op dit moment van schrijven.
We zijn 16 dagen verder en er is nog geen reactie van jouw kant gezien.
Niet goed..... ook goed, maar reageer tenminste.

Nu je het zegt... HarryBee heeft 5 onopgeloste vragen waar hij niet de laatste poster is. Werkt wel heel motiverend naar helpers toe :(

Nu je het zegt... HarryBee heeft 5 onopgeloste vragen waar hij niet de laatste poster is. Werkt wel heel motiverend naar helpers toe :(

Hoi Wim,

Sorry als de topics wat lang open blijven staan. Geloof me, ik zal overal op reageren. Kleine uitleg: de vragen die ik op dit forum stel, worden over het algemeen goed opgelost. sommige dingen duren wat langer omdat de oplossingen na het testen meestal weer een nieuw probleem geboren laten worden. Dat is dus bij 4 topics het geval. Het is dus niet zo dat ik dit zomaar doe. Maaaar.... wordt vervolgd. Trouwens deze vraag heb ik inmiddels opgelost. Zo zie je maar dat ik vaak te moeilijk denk.

Bedankt voor de trigger

Groet Harry

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan