beveiliging VBA project andere database opheffen en weer instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas de jong

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Goedeavond,

Ik heb een vraagje.
Zou graag vanuit database1 de beveiliging van het VBA project van database2 willen opheffen en formulieren importeren.
na het importeren zou ik dan het VBA project weer willen beveiligen en de database2 afsluiten
Is dat mogelijk???
mvg bas

Als je het wachtwoord weet, lijkt mij dat niet zon probleem. Dus wat ís het probleem?

Ik weet het wachtwoord dat is het probleem niey. Maar ik wil het via vba functie doen. Zodat ik niet bij elke update eerst handmatig de beveiliging van het vba project moet opheffen.

Moet je dan zo vaak in je VBA modules zijn? Als je nog in de ontwerp weergave zit zou ik er geen wachtwoord op zetten. Sowieso zit de db nog niet in productie, dus zit er verder toch niemand in. En als het klaar is, heb je alleen sporadisch onderhoud als het goed is. Bovendien: als jij met een knop de beveiliging kan omzeilen, kan iedereen het... Wat is het nut van een wachtwoord als het niet effectief is?
Wat ik heb gevonden maakt overigens gebruik van Sendkeys, of API calls. Je kunt ook een script tool als WinBatch gebruiken om de handelingen te registreren die de module openen en het wachtwoord verwijderen. Voor al die trucs geldt hetzelfde: als jij ze kan uitvoeren, kan de rest het ook.

reactie

het is niet zo dat ik vaak in de modules moet zijn ,echter ik zal voorlopig nog wel formulieren moeten importeren omdat ik inderdaad nog bezig ben met een stukje doorontwikkeling.
Als ik mijn formulieren wil importeren in een beveiligde db dan wordt dat geweigerd en moet ik de beveiliging tijdelijk opheffen.
Een opgeslagen import wordt wel geaccepteerd ,echter dan hebben we het over een vooraf bepaalde verzameling formulieren/modules etc
Ook worden de oude objecten dan niet verwijderd.

Bedankt voor de tips ik ga er mee aan de slag
mvg b de jong

Een formulier importeren heeft volgens mij niet zoveel met de beveiliging van je modules te maken. Maar ik zou beveiliging toch echt van de user af laten hangen :). Je kunt zolang je nog in de ontwikkelfase zit wellicht een wat simpeler ww gebruiken.

re

Idd ik denk dat ik gewoon tijdelijk een wat simpeler ww gebruik totdat de aplicatie echt af is.
bedankt voor de reactie's octafish.

Ben alleen even benieuwd hoe ik mijn vraag nu op afgehandeld kan zetten :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan