beveiliging webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

webmastergame

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
beste mensen van helpmij.nl

ik heb een webserver op mijn windows server 2008.
en ik wil mijn webserver beveiligen tegen hackers en virus

met vriendelijke groeten

bradley

beste mickeys monkey

ik weet niet wat u bedoelt maar ik wil de server beveiligen tegen hackers en virus maar het is nog niet gehackt maar dat zal wel gebeuren dus ik wil hem al nu goed beveiligen want ik wil er een online game op draaien

bradley

Haha dat dacht ik ook toen ik dit las! Je stelt alleen dat je je pc wil beveiligen.
Ok, dat is een wijs besluit!

Maar nergens een vraag , bv over waar je tegenaan loopt, mee zit, opgelost wil hebben maar niet weet hoe enz...

Het is de kunst hier ook te zeggen wat je bedoelt.

dus ik weet niet hoe ik mijn server tegen hackers beveiligd en wat de beste virus scannen

bradley

Deze kan ook handig zijn http://www.onswiki.nl/index.php?title=Beveiligingsinstellingen_Windows_server_2008

Maar wat wil je nu precies ?

Tegen Hackers beveiligen is o.a. nagenoeg alle poorten dicht timmeren. Alleen de poorten die open moeten staan voor de applicaties die je geinstalleerd hebt moeten natuurlijk open staan.
Een antivirus programma heeft niets met Hacken te maken. Je kunt elk willekeurig av programma gebruiken dat ook op andere Microsoft versies werkt.
Wil je een goede dan zou ik voor NOD32 van ESET kiezen. Maar er zijn genoeg goede free av progjes.

Laatst bewerkt:
Wil je een goede dan zou ik voor NOD32 van ESET kiezen. Maar er zijn genoeg goede free av progjes.
Wat betreft Server-achtigen zit je met een probleem als de baas niet (bereid is) de AV betaald. De gratis AV's zijn nl. altijd voor persoonlijk gebruik, & daar vallen servers niet onder. Zodra dan ook een (betaalde) AV voor persoonlijk gebruik merkt dat het op een Server-achtige word geinstalleerd, stopt het.

Behalve het eerder genoemde TechNet-artikel, waar het volgens mij ook in staat, kan je bij MBSA (Microsoft Baseline Security Analyzer 2.2 (for IT Professionals)) gratis ophalen & installeren. Die zal je na een enkel de server of heel netwerk scan veel rapporteren wat er verbeterd kan worden, & dat niet alleen, vooral ook hoe & waar..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan