• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging werkmap opheffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers,

Ik heb een ledenprogramma gebouwd in Excel en nu blijkt dat één van de werkmappen is beveiligd. Ik ben mij er niet bewust van geweest die werkmap te hebben beveiligd, maar zit wel met dat voldongen feit. Het wachtwoord daarvan weet ik dus niet meer. Hoe kan ik dat oplossen?

Groet Egbert

Ik neem aan dat je werkblad bedoelt en niet werkmap?
Met welke versie van Excel is die beveiliging erop gezet?
Plaats dat document eens hier.

Welke excel-versie? Als het een ouder bestand is zijn er misschien wel wat mogelijkheden, de nieuwe beveiliging is vrijwel niet te omzeilen.

Het is office 2018 (pakket office365). Ik kan wel in de bestaande werkbladen muteren en opslaan, maar geen werkbladen meer toevoegen, verwijderen etc.
Als ik naar de menufunctie controleren ga en dan werkMAP beveiligen ga, dan wordt er om een wachtwoord gevraagd. Ik begrijp het werkelijk niet, want voor zover ik weet heb ik dat nooit beveiligd, of wellicht misschien zonder er bij na te denken :-(

Het is office 2018 (pakket office365). Ik kan wel in de bestaande werkbladen muteren en opslaan, maar geen werkbladen meer toevoegen, verwijderen etc.
Als ik naar de menufunctie controleren ga en dan werkMAP beveiligen ga, dan wordt er om een wachtwoord gevraagd. Ik begrijp het werkelijk niet, want voor zover ik weet heb ik dat nooit beveiligd, of wellicht misschien zonder er bij na te denken :-(

PS Edmoor, je vroeg het document te plaatsen, maar daar staan heel veel persoonlijke gegevens van de leden in.

Is het bestand zelf ook Excel 2018? Of is het een ouder bestand?

Als er daadwerkelijk Office 365 beveiliging op zit valt er denk ik weinig te ontgrendelen...

PS Edmoor, je vroeg het document te plaatsen, maar daar staan heel veel persoonlijke gegevens van de leden in.

In dat geval mag je dat document ook wel even aan me mailen als je dat vertrouwd.
Overigens is dat geen garantie voor succes, maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

Bedankt voor de reacties. Het is een office 2018 bestand en vrees dat de beveiliging niet op te heffen is. Ik ga het blad opnieuw opbouwen.

PS Edmoor, ik vertrouw jou overigens wel (gezien eerdere ervaringen waarbij je mij hebt geholpen)

groet Egbert

De keuze is aan jou.
Ik kan alleen maar aanbieden :)

Het schaamrood staat mij op de kaken. Ik had een bepaalde beveiligingsroutine ingebouwd in VBA en nu kwam ik achter het wachtwoord. Duizendmaal excuses.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan