• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging werkmap/werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

winelover

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een werkmap met een aantal werkbladen en ik wil deze beveiligen voor elke wijziging en opslaan. Alleen een 2-tal admins mogen wijzigingen aanbrengen.
Het probleem is echter dat als ik bepaalde bereiken aangeef die alleen bewerkt mogen worden door de 2 admins, dan kan nog wel iedereen een werkblad toevoegen of verwijderen en de werkmap opslaan. En als ik de werkmap beveilig, dan kunnen ook de 2 admins geen bladen verwijderen of toevoegen.
Hoe kan ik (het liefst zonder gebruik van VBA) een werkmap beveiligen tegen wijzigingen en opslaan voor iedereen behalve de 2 admins?

Groet,
Winelover

Beste winelover ;)

Je kan het bestandje alvorens het te openen met een wachtwoord beveiligen.
Enkel de Admins moeten dan wel het paswoord weten uiteraard.
Andere bezoekers krijgen dan een Alleen lezen bestand te zien, waar ze in het officiele bestand niets kunnen wijzigen of opslaan.

In Excel 2007, ga je als volgt te werk.
Sla het bestand op als OPSLAAN ALS, onderaan staat EXTRA, dan algemene opties, vul hier de nodige paswoorden in.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan