beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

c3826926

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2000
Hoi,

Ik heb nu 2 pc's en deze hebben WindXp-Home en deze gaan via een Motorola modem en een draadlose router .

Nu sttat mijn netwerk open als een niet beveiligd e verbinding.

Wie weet hoe ik dit goed kan instellen?

En nog een probleempje........als ik via de ene pc op internet ben kan ik via de andere pc niet op internet en omgekeerd.

Wie heeft hier een oplossing voor????????????

Alvast bedankt.......................Paul

Heb je bij het aanmaken van het netwerk op beide pc's wel gekozen voor de goede verbinding?
Met een router is het de gateway.

Je eerste vraag......waar maak je uit op dat het netwerk niet beveiligd is? Je hebt toch een firewall die de twee pc opgenomen heeft?

Geplaatst door c3826926
Hoi,

Ik heb nu 2 pc's en deze hebben WindXp-Home en deze gaan via een Motorola modem en een draadlose router .

Nu sttat mijn netwerk open als een niet beveiligd e verbinding.

Wie weet hoe ik dit goed kan instellen?
/B]

Hallo,
Het voordeel van het gebruiken van een router is dat de ingebouwde firewall van de router jouw aangesloten computers beschermt tegen aanvallen van buitenaf.
Dat geeft je de mogelijkheid om tussen de computers onderling data-verkeer te hebben en dus diverse poorten open te zetten.
Windows geeft je echter die waarschuwing zonder te weten dat je achter een router zit.
Ik zou mij dus van die waarschuwing niets aantrekken, als ik jou was:)

Peter

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor de tips..........ga eraan werken.

Groetjes...........Paul

Geplaatst door c3826926

I
En nog een probleempje........als ik via de ene pc op internet ben kan ik via de andere pc niet op internet en omgekeerd.

Wie heeft hier een oplossing voor????????????

Voor dit probleem kan ik maar één oorzaak bedenken en die is dat beide computers hetzelfde IP-adres hebben.
Doe het volgende eens in beide computers:
Start --->Uitvoeren-->type "cmd" en druk "Enter"
type in de DOS-box "ipconfig" en druk "Enter"

Vergelijk de beide IP-adressen, de laatste cijfers moeten verschillend zijn.
Mochten ze inderdaad gelijk zijn, één van de twee veranderen.

succes, Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan