beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike van besouw

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2006
hallo ik hep een vraag

ik hep mijn xp computer met een Wachtwoord beveiligd

ik wil nuu wweten of ik kan zien wat ik hep ge daan voor dat ik me pc afsluit

weet iemand hier een manier op ik hoor het graag alvast bedankt :thumb:

Bedooel je of je wachtwoord ergens kan opzoeken en nalezen??
Het wachtwoord wordt opgeslagen in de SAM-data base maar wordt daar sterk versleuteld en zal je daar niet zomaar in komen.. :)

nou ik bedoel alls er een persoon in mijn pc is ge weest of ik kan kijken wat die heeft gedaan

In geringe mate kan dat wel wat surfen op internet betreft door het lezen van de index.dat met http://www.acesoft.net/index.dat viewer/index.dat_viewer.htm
Maar als het een slimmerik is geweest dan kan hij/zij die index.dat ook wel verwijderen zodat je een lege terug vind.. Ook kan je de geschiedenis van recent geopende documenten en programma's nakijken maar deze zijn ook weer net ze gemakkelijk te verwijderen voordat jij kijken kan...

Verder kan je zoiets alleen maar met speciale software zoals keylogers bijvoorbeeld..
http://www.google.nl/search?hs=QW2&...ial_s&q=monitoring+software&btnG=Zoeken&meta=
Maar over het algemeen zijn veilige software op dat gebied niet goedkoop..
:)
..

maar als ik nuu wil zijn wat ze hebben ge daan met me pc hoe moet ik dan dan doen ik het start menu zoeken en dan een bestands naam in geven

Zoals ik al aangaf dan zul je voor de beste resultaten zulke software moeten installeren die dat voor je bijhoud en die zijn niet gratis..
Kan of wil je zoiets niet kopen moet je het met de "onlangs geopende bestanden" van je start menu doen..

Je kan anders wel MRUblaster installeren MRU staat voor "Most Recent Used" (Meest recent gebruikt) maar dat is ook niet bepaald overzichtelijk.(Show details) en in het Engels allemaal..
http://www.javacoolsoftware.com/mrudownload.html

Als je de ander niet vertrouwd moet je hem haar niet je wachtwoord geven of op je computer laten.. Wil je gaan oefenen voor spionneke moet je de juiste software daar voor kopen..
:thumb:

Laatst bewerkt:
Als je de tijden dat je uitlogt goed in de gaten houdt zou je wel via start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken/beveiliging
kunnen kijken wat er allemaal inlogt op je pc. Zie je dan een inlog met jouw gebruikersnaam dan is het bingo.
Zet je pc tussentijds wel uit, anders krijg je wel erg veel door te lopen.

nou ik bedoel alls er een persoon in mijn pc is ge weest of ik kan kijken wat die heeft gedaan
Eerlijk gezegd....het beste is gewoon om een vet wachtwoord te nemen dat niet logisch is opgebouwd. Dus geen fikkie of first love. Als je er eentje neemt dat 9 a 10 cijfers en letters heeft dan moet het een knappe jongen/meid zijn om dat te kraken.

Laatst bewerkt:
Je zult dus met twijfel blijven zitten maar je kunt heel goed voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
En.......loop niet weg bij pc zonder uit te loggen :)
Het gevaar van zo'n vreemd opgebouwd wachtwoord is wel dat je het zelf eerst niet onthoudt.
Zoek iets als een foefje b.v.
Welke sportclubs had ik op volgorde? ahb
Gooi er een cijfer tussen, hoe oud is mijn vriend 25
Verdere sportclubs tsfma
ahb25tsfma

Na een aantal keer inloggen begint het nummer makkelijk voor je te worden.
Als je het ergens opruimt moet je beseffen dat dit je achilleshiel is.

Laatst bewerkt:
Vergeet vooral je administrator account niet met wachtwoord te beveiligen.. :)
Anders heeft het nog niet zo veel zin..

Handige Ezelsbruggetjes zijn wachtwoorden als bv.

3maaldrieis9

wat je altijd weer om de zoveel tijd veranderen kan in

driemaal3is9
of
driexdrieis9 enz.

dat heeft verschillende mogelijkheden en blijft toch een beetje hetzelfde wat je niet zo gemakkelijk vergeet..

http://www.kmint21.com/keylogger/index-nl.html = Gratis Keylogger (Nederlands)

Laatst bewerkt:
nee kijk

ik hep mijn pc een uurtje gebruikt toen hep ik hem hele maal afgesloten

nuu denk ik dat mijn broer er in heeft gezeten ik wil kijken of dat ook zo is

ik denk dat hij me wachtwoord kent ik hep m nuu onder tussen wel veranderd

Moet je doen wat Elisa schreef en in je logboeken kijken alleen denk ik dat je dan meer succes hebt bij "systeem" dan bij "beveiliging" in het logboek van Systeem vind je allemaal regels met daarvoor een Informatie Icoontje met een i daar staan Tijd en Datum bij wanneer bepaalde services zijn gestart bv. van je antivirus programma (een regel dubbelklikken en dan kan je in het volgende venster met de pijl omhoog/omlaag alles afzoeken), werden die dus gestart op een datum en tijd dat jij zelf niet in je computer was dan weet dat het iemand anders is geweest. Nu nog de vraag wie!!:confused: :thumb:

Moet je doen wat Elisa schreef en in je logboeken kijken alleen denk ik dat je dan meer succes hebt bij "systeem" dan bij "beveiliging" in het logboek van Systeem vind je allemaal regels met daarvoor een Informatie Icoontje met een i daar staan Tijd en Datum bij wanneer bepaalde services zijn gestart bv. van je antivirus programma (een regel dubbelklikken en dan kan je in het volgende venster met de pijl omhoog/omlaag alles afzoeken), werden die dus gestart op een datum en tijd dat jij zelf niet in je computer was dan weet dat het iemand anders is geweest. Nu nog de vraag wie!!

De vraag is niet wie. Dat weten we al.
Je kunt natuurlijk systeem ook na gaan lopen maar bij beveiling kun je zien of jouw account heeft ingelogd terwijl je zelf zeker weet dat je afwezig was.
Als er vreemde dingen gebeuren kan het ook nog een hacker zijn.

:confused: Behalve bij mij dan :(

Heeft op mijn computer nog nooit gewerkt en worden daar geen gegevens bijgehouden..
Weet ook niet waarom..

:)

Behalve bij mij dan
Voor een overlever is dat wel nodig :D
Kijk eens bij je services. Misschien is er eentje niet gestart.
attachment.php

Bijlagen

• Beveiliging.jpg
    Beveiliging.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 98
Elisa zei:
Behalve bij mij dan
Voor een overlever is dat wel nodig :D
Kijk eens bij je services. Misschien is er eentje niet gestart.

:) Had er nooit eerder naar gekeken en heb 't effe uitgezocht, het zit in

Systeembeheer/Lokale beveiligingsinstellingen/Lokaal beleid/controlebeleid,

nooit iets aan gedaan en staat standaard allemaal op "geen controle" Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het mogelijk ten koste kan gaan van de systeem prestaties om alles zo maar te loggen dus is deze optie niet standaard en mag de gebruiker dat zelf instellen..(Volgens de gevonden info's)

Het zit hem misschien in de hardwareconfiguratie waarom jouw systeem dat wel standaard heeft aan staan en de mijne niet. Ik zit nog met een 5 jaar oude Intel P4 1.80Ghz CPU en die is ook al niet de snelste meer.. :confused: zou het anders ook niet weten..

:thumb:

Ik ga het allemaal eens aanzetten en kijken wat gebeurd.. :)

dus is deze optie niet standaard en mag de gebruiker dat zelf instellen..(Volgens de gevonden info's)
Dat kan best kloppen dat ik dit zelf gedaan heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan