• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobYol

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Ik heb het forum doorzocht kwam veel tegen mbt beveiliging maar niet iets wat mijn vraag beantwoord.

Hoe kan ik excel zo beveiligen dat password recovery programma's het wachtwoord niet zo makkelijk kunnen onthullen. Ik begrijp dat alles te kraken is maar wat is de meest beveiligde manier.
Is dit via VBA te realiseren en/of via een opstartmacro?

ALvast bedankt

:thumb::thumb:

Een paswoord op een sheet in excel is zonder problemen eraf in enkele seconden.
Dus Excel is niet "deftig" te beveiligen.
Een paswoord op je VBA-code is al moeilijker te achterhalen, maar dan is je code beschermd, maar nog niet je werkbladen.

Dus wat betreft beveiliging is Excel niet geweldig :rolleyes::rolleyes:

Joske

Beste Rob,

't Is eigenlijk heel simpel, wil je je gegevens beveiligen, gebruik dan geen Office. Alles is te kraken in Office. Je zult je moeten afvragen welk niveau van beveiligen voldoende is voor hetgeen je doet.
Rapportages naar collega's beveilig ik zelf zonder wachtwoord. Is meer een bescherming van formules. Maar naar klanten toe zet ik er wel een wachtwoord op, ook op de VBA-modules.

Richard

Hallo

Ik wil graag deze Excelfile laten "kraken" omdat ik er zelf geen verstand van heb hoe ik dit kan doen.
Kan iemand dit voor mij doen?

Het gaat namelijk om een pronostiekfile die ik wil ombouwen naar het WK 2014, als ik dit gedaan heb plaats ik deze wel terug online..

Mvg
Jonathan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan