Beveiliging

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Ik heb iets ontzettends dom gedaan met mijn computer en nu heb ik een probleem.:o

Ik zou eerst even uitleggen wat ik wilde:
Het gaat over mijn laptop, ik heb daar een hoofbureaublad waar ik van alles op had staan.
En wilde mijn laptop op een feest neerzetten waar ze dan muziek van af konden draaien. En dat wilde ik dan via een ander bureaublad met de naam 'Muziek' doen. Omdat ik op mijn hoofdbureaublad dingen heb staan van het werk en dergelijke wat niet iedereen hoeft te zien als er iemand achter gaat.

Ik had een bureublad muziek dus aangemaakt. En had ouderlijk toezicht er op gezet. Dus kon alleen muziek bestanden openen. Tot toen ging alles nog goed.

Maar toen kwam ik op 't 'geniale' idee. Om mijn C schijf te beveiligen, dat ze daar helemaal niet op konden komen. Zodat ze bij niets geen bestanden bij konden komen.

Maar dat heb ik dus op mijn hoofdbureaublad gedaan. En toen had ik het voor elkaar.
Nu is alles beveiligd. ook op mijn hoofdbureaublad. Dus ik kan mijn C schijf niet meer openen. Kan geen bestanden verplaatsen. Kan niets installeren. Kan alleen de dingen opennen die er op staan maar meer ook niet. Maar opzich wel weer dat kunnen.
Dus dacht ik dat windows 7 weer opnieuw te installeren. Maar óók dat ging niet, omdat dat ook word beveiligd.

Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen?:confused:

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat het probleem is.

Even voor extra informatie:
Ik heb bij Computer heb ik rechtermuis knop op de C schijf gedrukt. En toen eigenschappen. En daar beveiliging. En daar heb ik dus mijn hele computer door beveiligd. ::

--------------

Verkenner? Hoe kom j ebij de verkenner? Start> computer kan wel.. maar kan C schijf en alles niet opennen..

Klik op start > computer
Rechtsklik op de C: schijf , selecteer eigenschappen en klik bij tabbladje beveiliging
Selecteer je gebruikersaccount en pas de machtigingen aan.

Ja, en ik zit op mijn administrator gebruikersaccount..

Als ik dat doe staat er dat ik daar niet machtiging voor heb.

Administratorsaccount of account met administratorsrechten? Beiden zijn niet hetzelfde. Het administratorsaccount is het account waarmee je het systeem beheert.

Het is mijn eerste en nu enige account. Want ik had dan mijn Muziek account aangemaakt. Maar die heb ik nu ondertussen verwijdert.

Maar hoe kan ik dat na-kijken voor de zekerheid?

Geen andere gebruikers meer? Bij beveiliging : Namen van gebruikers of groepen, welke gebruikers worden daar weergegeven?

Waar bij beveiliging?

Maar ik heb geen andere gebruikers nee, ik heb via dit hoofdaccount alles eigen beveiligd. Dus geblokeerd..voor alles en iedereen.. .

Hallo,

Doe dit maar eens om eigenaar te worden van de C:\ schijf.

Start>"cmd" intypen>rechtermuisknop op CMD klik hier op als administrator uitvoeren> typ hier net user administrator /active: yes>enter indrukken> typ nu exit in CLI(Command Line Interface).

Log nu je huidige af en login met het administrator account doe hier wat Seniorke een paar posten terug zei en je kan je zelf weer machtigingen geven op C:\.

Succes met je vraag,

Laatst bewerkt:
Ik heb dat geprobeert.
Maar mijn toegang word geweigert.
Er staat dat ik geen toegang heb tot daar. Want dat komt omdat bij mij alles is beveiligd. Terwijl ik wel admin ben. Maar ik heb ook alles beveiligd via mijn admin account. :S

Heb je de groep administrators weggegooid? bij het tabblad beveilging.

Vertel aller eerst welke groepen erstaan.

Zoals:

Administrators
Iedereen
Geverifieerde gebruikers

waar staat dat?
Start>configratiescherm>gebruikersaccount en ouderlijktoezicht

En dan?

Sorry ben niet zo super handig met pc's.

Nee dat staat:

Start>computer>rechtermuisknop op C:\>eigenschappen>tabblad beveilging.

Kijk ik heb even een printscreen erbij gedaan om het wat te verduidelijken:

Dit is het scherm waar het om gaat^.

Verder nog vragen dan zie ik dat wel in je volgende post.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is hem het juist.

Ik kan wel dat tablet opennen. Maar dan staat óók daar dat ik geen rechten op om dat te zien.

-----------------
Voor extra uitleg, ik heb via dat tablet ook mijn computer nu zo erg beveiligd. Ik dacht dat ik alleen mijn extra gebruiker zou blokkeren maar het is dus bij mijn eigen ook.
Ik heb daar ook dus dat alles word geweigert. In dat tablet wat jij nu laat zien. daar heb ik bij alles 'weigeren' aangevinkt. Maar dat kan ik dus nu niet meer terug draaien. En kan nu dus ook nergens meer bij.. Hoop dat t zo iéts duidelijker is?
-------------

Ja,

weet je nog welke datum?

Want je kan hem d.m.v. een systeemherstel weer herstelt krijgen....(in ieder geval voor de feest datum doen).

ik heb dit zelfde ook ooit gehad..

Ik heb het toen zelf met systeemherstel weer goed gekregen wat ik me vaag kan herinneren.

Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht.

Maar daar is ook mijn toegang geweigert. Ook als ik de computer opnieuw opstart. En dan F8 indruk. Ook daar word ik geweigert..

Weet je welke versie van windows je hebt? bijvoorbeeld Windows 7 Professional..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan