• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit0

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een bestand met meerdere werkbladen maar wil deze beveiligen.
Nu heb ik het eerst werkblad wel kunnen beveiligen en gebruik daar onderstaande code voor die ik in het Workbook heb staan;

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("Inventory").Protect 1212, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True, UserInterfaceOnly:=True
    Application.GoTo Sheets("Inventory").Range("A1")

End Sub

Dit werkt echt goed.
Nu wil ik ook graag het werkblad Database beveiligen maar krijg het niet voor elkaar.
Weet iemand wat ik moet doen?

Alvast bedankt,
Bandit

Dat lijkt me dan zo in orde:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("Inventory").Protect 1212, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True, UserInterfaceOnly:=True
    Sheets("Database").Protect 1212, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True, UserInterfaceOnly:=True
    Application.GoTo Sheets("Inventory").Range("A1")
End Sub

Laatst bewerkt:
@ Edmoor
1 x Application.Goto lijkt mij voldoende :d

Klopt helemaal. Had het gewoon even vlug gekopieerd en geplakt. Gemakzucht ;)

Hallo heren,

Heb bovenstaande overgenomen maar krijg toch nog steeds bij het werkblad database als ik op de knop klik om een nieuw artikel aan te maken eerst een loginscherm dat om het wachtwoord vraagt.

Dat staat helemaal los van je vraag in #1. Wij hebben uiteraard geen idee over welke knop je het hebt en wat er achter die knop gebeurt.

Laatst bewerkt:
Code:
Sheets("Database").UnProtect 1212

Ergens onder de knop gebruiken?

Hallo allemaal,

Heb het bestand hieronder toegevoegd.
Heb het eerder afgelopen maand hier van het forum gehaald en wat aanpassingen aangedaan.
Zit alleen met het beveiligingsprobleem van het werkblad Database, dat zou net zo moeten werken als het werkblad Inventory.
Daarnaast zou ik op het werkblad Database in de kolom F (aangemaakt door) ook graag automatisch de naam van de gebruiker willen hebben net zoals op het werkblad Inventory in kolom J (Verwerkt door)
Heb geprobeerd om dit op dezelfde wijze te doen voor het werkblad Database als voor het werkblad Inventory, maar helaas wil dit niet werken.
Misschien dat iemand naar het bestand kan kijken en de oplossing heeft.

Alvast bedankt,
Bandit

Bijlagen

Hallo Rudi,

Heb het bestand even getest maar ik moet nog steeds een WW ingeven voor ik iets kan doen.
Het is de bedoeling dat de beveiliging automatisch word opgeheven als ik op de knop druk en weer word ingesteld als ik het invoerscherm sluit.
Kun je ook even aangeven wat het wachtwoord voor VBA moet zijn?
Anders kan ik niet in de code werken.

Groetjes,
Bandit

Laatst bewerkt:
Dat vragen om een WW heeft absoluut niets te maken met het bestand op zich. Ergens moet er een instelling niet correct zijn bij jou want hier werkt het foutloos en wordt er niks gevraagd.
Alles gaat automatisch en het werkt perfect zoals jij gevraagd hebt.

Wat betreft het WW voor VBE wou ik je gewoon een wederdienst bewijzen. Jij vraagt hier om je bestand te bekijken maar dan post je wel een bestand MET bladbeveiliging en MET VBE-beveiliging zonder de WW te vermelden.
Ik denk niet dat de modale helper hier de vaardigheden heeft om deze beide wachtwoorden te kraken en de gevorderde helpers gaan er waarschijnlijk hun tijd niet insteken.
Ik heb het enkel gedaan omdat het lang geleden was en ik wou weten of ik het nog kon.

Bladbeveiliging is nog steeds 1212 en VBE-beveiliging is bandit.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle hulp , het werkt nu zoals ik het graag wilde hebben.
Ik zal de vraag op opgelost zetten.

Bandit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan