beveiligings code niet geacepteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbyg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Hi beste HMérs Ik had een router van sitecom die het goed dee maar het ging kapot. Ik heb van sitecom een vervangende router gekregen, nadat ik de router had geinstalleerd was er alleen de beveiligings code intervoeren. Toen ik dit probeerd kreeg ik de melding "De beveiligings code/sleutel komt niet overeen met dat van de computer. Ik heb alles probeerd, de computer is 2x naar de winkel geweest
(kosten=140 euro), heb een vriend laten kijken bijna 2 dagen bezig maar "NO JOY". ik denk dat er ergens in de computer een oude code/sleutel zit maar waar??? momenteel heb ik een oude router de
Sitecom 54g turbo wl-173 v1 001 (met 1x external antenne), in gebruik maar zonder beveiliging. Is er iemand die me kunnen helpen. Ik ben zelf niet helemaal thuis met de computer en zou graag wat "HELP" vragen. Dit probleem is +/- 3maanden bezig om me gek te maken en zien dat ik de computer voor mijn en m'n kinderen het nodig heb voor onze studie moet het een keer opgelost worden.

Mijn computer:- Intel(R) Core(TM) 2 Duo cpu E8400 64bits Besturings systeem 3,00Ghz
AAnsluiting:- Kabel via UPC
Besturingsysteem:- Windows 7 Ultimate
Firewall:- Windows Firewall (ook Windows Defender -niet ingeschakeld)
Virus Scanner:- AVG Internet security 2012
Router 1:- Sitecom 54gturbo wl-173 (1x extern antenne) ingebruik zonder beveiliging
Router 2:- Sitecom wl-582 (wl-341) niet in gebruik (2x intern antenne's)
Router 3:- Sitecom wl-351up v1 002 niet in gebruik (3x intern antenne's)
Modem:- Cisco-EPC3212
Netwerk adapters:- 802.11n draadlosekaart RealtekPCI GBE Family controller computer
Conceptronic 300Mbps 11n Wireles PCi card C 300 Ri Version 3.0 Windows 7 compatable

Ik hoop dat dit is alles dat je nodig heb om me verder te helpen, een wanhoopig vader.

Robbyg
P.s.Ben in contact met UPC die kan me niet helpen want de probleem zit bij Sitecom af de computer en contact met Sitecom (een gesprek van 45min leverd de aantwoord "Sorry maar de probleem zit in de computer en daar doe we niets aan het is jouw eigen probleem", (gesprks kosten 2x 18 euro). Totaal kosten tot nu toe 176 euro en +/- 3 dagen sleutelen aan de netwerk.

Prik eens een utp kabel in een van de lanpoorten. Start->uitvoeren-> en type": cmd enter.
Vervolgens kom je in een dos console, daar type je : ipconfig.

Neem het gevonden standaardgatway adres over ( bv. 192.168.x.x ) en open een browser.
Type in de adresbalk http:// gevolgd door het ip adres (zonder spaties )
Als het goed is zit je nu op de pagina van je router. Inloggen ( staat in je handleiding die inloggegevens ) en je kunt nu aanpassen wat je wilt:)

Na dat ik u instructies heb gevolgd kom ik niet op mijn router pagina

Router resetten.
Resetknop indrukken, stroom eraf ( resetknop ingedrukt houden ) dit zo een halve minuut zo laten. Stroom erop (nog steeds je resetknop ingedrukt houden ) en ook een halve minuut zo laten. Knopje los en wacht tot alle ledjes weer branden.
Nu heb je de fabrieksinstellingen terug.
Probeer nu nog eens wat ik beschreven heb.

Kies meteen een SSID zonder hoofdletters en cijfers. Door het ontbreken van duidelijke afspraken over toegestane SSIDs kun je ook tegen rare problemen aanlopen.

Verwijder ook alle draadloze netwerken in het netwerkcentrum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan