Beveiligings scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouterjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
2
Ik ben bezig met een beveilingsscherm.
Als dat aanstaat moet je eerst een wachtwoord invoeren voordat je weer verder kunt.

Alleen is het nu nog uit te zetten door alt ctr del en dan bij processen.
is het mogenlijk om ook dat te oorkomen?
 
Gewoon een button op het scherm plaatsen die het afsluit (Application.Exit()).
 
Sorry, verkeerd begrepen (ik dacht dat u het scherm wou uitzetten zonder het taakbeheer :p)
U kunt taakbeheer in het register uitschakelen. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft \Windows\CurrentVersion\Policies\System. De DWORD-value DisableTaskMgr zet u op 1 als het scherm start en op 0 als het afsluit.
 
Hey,

Dat is wel mogelijk ja via het register..
Ook een manier is taakbeheer opstarten:eek:.. Maar wel verborgen.
Taakbeheer is een zogehete Singleton. Dus er is maar 1 instantie van mogelijk. Als deze al gestart is gebeurt er verder niks.

Als je het via het register doet en op CTRL+ALT+DEL drukt, dan krijg je een melding dat het niet mogelijk is om taakbeheer te starten. Maar als die al gestart is...:)

Wel verborgen starten, niet geminimaliseerd, want dat is volgens mij niet voldoende.

Succes,
Mathijs
 
miss betere oplossing

Je kunt volgensmij taakbeheer ook uitzetten doormiddel van code...

als je bijvoorbeeld bovenaan je code zet:

Using System.Diagnostics;

en dan een timertje plaatsen en die enabled op true zetten.
Nou, je weet dat taakbeheer taskmgr.exe heet, dus je gaat nu doormiddel van code taskmgr.exe blokkeren, dat doe je zoiets:

foreach(Process p in Process.getprocessesbyname(taskmgr.exe))
{
p.kill();
}

als het goed is kun je doormiddel van deze code jouw probleempje fixen, zoniet dan niet tog?:thumb:
 
De code van volvogangster zou moeten werken, alleen zou ik het wel in een while-lus zetten, zodat het programma constant controleert of het process bestaat (kan nu geen voorbeels code maken, vs doet het nu niet)
 
Timer

Ja, daarom had ik ook een timer gezegd, omdat die constant checkt of taskmgr.exe bestaat:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan