beveiligings waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnestraalje

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Bij het openen van willlekeurige gebruikersaccount, komt rechts onderin een ballon met de mededeling, dat de pc waarschijnlijk niet goed beveiligd is, omdat norton is uitgeschakeld. In de status van norton staat, dat alles aanstaat auto -protect staat ook gewoon aan. Dit hebben we sinds een paar dagen. Weet iemand hoe dit komt, staat norton wel echt aan?

Groet Zonnestraaltje

Of Norton wel werkzaam is kun je eigenlijk al aan die lange rits met exe's zien in taakbeheer.
Ook via Start/uitvoeren/msconfig/opstart kun je veel opmaken.
Als je Windows XP hebt......schakel Windows beveiliging uit. Ze gaan niet goed samen.
Haal eens update bij Symantec en kijk of dit goed gaat.

Ik ben dus een echte leek achter de pc, sorry. Alle icoontjes zijn groen, norton is up to date, als ik norton laat scannen, zegt taakbeheer, dat norton actief is. Van dat config snap ik niet. Hoe je de windows beveiliging uitzet, weet ik ook niet. Het gekke is, dat we die melding zo maar in eens kregen. Iemand zij, dat norton even tijd nodig heeft om op te starten, maar als je wisseld van gebruikersaccount, dan hoeft norton toch niet steeds op te starten? Ik weet het ook niet. misschien is er niks aan de hand, maar ik word altijd war zenuwachtig van zulke meldingen, het moet toch een reden hebben?

Kan iemand me geruststellen?

Zonnestraaltje

Goed, eerst Windows beveiliging.
Als het goed is staat er in je systeemtray een geel schildje. (helemaal rechts) rechtsklik er op en de rest wijst de weg van zelf. Kies voor uitschakelen.
Anders doe je het op de volgende manier: Start/configuratiescherm/Beveiligingscentrum/Windows firewall/uitgeschakeld.

Ook via Start/uitvoeren/msconfig/opstart kun je veel opmaken.
Kijk naar woorden die met CC beginnen. CCevtmgr.exe, CCsetmgr.exe enz.
Kijk ook naar navapsvc.exe (virusscanner)
Als die allemaal bij jou en het andere account in de opstart staan worden ze zeker opgestart.

Taakbeheer laat je zien welke taken Windows op dat moment doet. Daar hoor je dus ook weer bovengenoemden (o.a.) te vinden.

Tenslotte, wie wat was er eerder, de pc met norton of de pc met meerdere accounts en Norton?
In het eerste geval zou ik voor de zekerheid Norton uninstallen. Vervolgens weer installeren.

Als je een account verlaat worden er natuurlijk processen stilgelegd maar ik vind het wel vreemd dat Norton ook hier bij zit.
Wel is je veiligheid maar een tel in gevaar. Alleen tijdens het overschakelen naar de andere account.

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Allereerst de windowsbeveiliging; als ik die uitzet, heb ik steeds een beveiligings waarschuwing, dus maar weer aangezet.

Dat start/uitvoeren enz. krijg ik niet voor elkaar, bij uitvoeren moet je wat intypen, typ ik msconfg in, dan zegt ie dat niet te kunnen vinden.

In taakbeheer staan die cc's en nava... in de rij bij processen bij cpu staat 00, is dit goed?

Wat er eerder was: De pc in april nieuw gekregen, noton en 4 gebruikersaccounts tegelijkertijd op de pc en tot van de week nooit geen meldingen gehad

Ik kan norton momenteel niet uninstaleren en opnieuw instaleren, omdat ik zelf dit proramma niet op cd rom heb [heeft toen der tijd iemand voor on er op gezet].

Groet zonnestraaltje

Laatst bewerkt:
Dat start/uitvoeren enz. krijg ik niet voor elkaar, bij uitvoeren moet je wat intypen, typ ik msconfg in, dan zegt ie dat niet te kunnen vinden
Ik zie zo gauw niet wat ik schreef maar het moet:
Start/uitvoeren/msconfig typen zijn.

Heeft die persoon die Norton er opzette niet een copie in een Installmap of bij je documenten gezet? Is wel de normale procedure als je het goed doet.

Gebruik zoeken eens en typ Norton of Symantec in.
Misschien vind je wel wat.

Heb je trouwens al op 1 van die andere account gekeken hoe het me beveiligen zit? Krijg je dan ook die melding?

Hoi,

Het programma msconfig zit gewoon niet op deze pc, is niet te vinden.

Bij het openen van elke gebr. account, komt de melding, alleen tijdens het openen van de account, na 1 minuut verdwijnt de melding en dan is norton ook ingeschakeld.

In systeembeheer/services staat ook dat alles van norton gestart is, dus alleen tijdens het opstarten van een gebr.account is norton even uit. Is dit onveilig? of kan er tijdens het openen niks binnendringen?

Ter zijner tijd zal ik proberen de cd rom van het programma even te krijgen en dan alles even opnieuw te installeren dat zal toch het beste zijn.

Draai je soms op Windows 2000? Dit omdat Msconfig niet aanwezig lijkt te zijn.
Als dat zo is, dan kun je hier Msconfig downloaden:
http://www.techadvice.com/win2000/m/msconfig_w2k.htm

Je weet zeker dat je het goed heb in getikt, omdat je in je bericht een letter mist namelijk. Je schrijft "Msconfg" terwijl het "Msconfig" moet zijn.

Oke,

Ik heb msconfig kunnen vinden er staat bij opstarten aangevinkt: ghoststarttrayapp c:\programfiles\nort. en AcctMgr c:\programfiles\nort.
Als er 1 gebruikersaccount is aangemeld en je gaat naar andere gebruiker, dan krijg je de melding niet, dus alleen als er niemand is aangemeld en als je dan een willekeurige gebr. account opent. Ik denk dat het niet zo erg is? Kan het ontstaan, als er steeds meer op je computer komt te staan?

Ghost maakt een kopie van je systeem om op terug te vallen. Ik kan me niet voorstellen dat dit er mee te maken heeft.
Het heeft niets met een te volle schijf te maken. Dan zou bijna iedereen die melding krijgen :)
Beveiliging is je Norton firewall en je virusscanner.
Is het wel een ballon van Norton? Die werkt toch alleen met schermpjes?
Je moet echt die beveiliging van Windows uitzetten. Ze beinvloeden elkaar negatief.

Ga naar start/config.scherm/systeembeheer/component services/services
Zoek Windows firewall op.
Klik er op en maak van het opstarttype uitgeschakeld.
Klik ook op stoppen.
Bevestig dit.

Je zult deze handeling af en toe moeten herhalen heb ik ontdekt. Windows verandert het steeds weer met een update (waarschijnlijk)

O ja, kijk ook of je services ziet staan van Symantec (meedere) en 1 keer van Norton. Verder niet aankomen.
Ik hoor het graag.

In de services staat meerdere malen symantic en twee keer norton.
Ik heb windows firewall uitgeschakeld, maar de melding blijft verschijnen tijdens opstarten van gebruikersaccount.

Het is geen schermpje van norton, maar een ballon van windows, die vermeld dat norton is uitgeschakeld, dus windows geeft de melding??????

Als je in msconfig en taakbeheer zoveel van Symantec en Norton hebt kunnen vinden dan MOET Norton wel actief zijn.
Op de een of andere manier heeft Windows de boel niet goed geregistreerd of zo :confused:

In taakbeheer staan die cc's en nava... in de rij bij processen bij cpu staat 00, is dit goed?
Ja dat is goed. Soms moet bv de virusscanner meer doen en dan kan het iets oplopen.

Je zegt: "Bij het openen van een willekeurig gebruikersaccount". Wanneer krijg je die ballon? Staat het bureaublad dan al voor?
Zou je op zo'n moment eens een screenprint willen maken? Ballon en systray liefst in beeld.
Download eventueel MWsnap (google). Je kunt daarmee kiezen voor rechthoek-variabele grootte als je rechtsklikt op het icoontje. Hoef je niet het hele beeld te pakken.

Heb denk ek hetzelfde probleem, al is dit bij mij begonnen nadat ik es een virus + spyware had binnengehad maar dit compleet terzijde... Ballonnetje met waarschuwing komt wel degelijk van Windows hoor. Heb al een aantal maal geprobeerd met bij opties in NAV "auto protect starten wanneer windows opstart" aan en uit te vinken maar dit geeft ook na heropstarten geen enkel resultaat. Heb Ccapp.exe snelkoppeling staan op bureaublad. Als ik daarop dubbelklik krijg ik wel het icoontje van NAV onderaan en gaat de ballon met de waarschuwing weg. Moet toch een eenvoudiger oplossing bestaan om dit direct mee te laten opstarten maar hoe ??? :(

Ik vrees dat daar uninstall als het antwoord op komt.
Norton is geen makkelijke :(

Moet toch een eenvoudiger oplossing bestaan om dit direct mee te laten opstarten maar hoe ???
Bij zonnestraaltje wordt Norton wel direct mee opgestart.
Nou zit me vaag iets bij dat je met het installeren een aantal vragen krijgt, of bij de instellingen.
'Direct opstarten met Windows?" Het wordt aangeraden. Ik kan me vergissen.

Zit er niet zo mee om te "uninstallen" en te herinstalleren maar mijn abonnementenservice voor het downloaden van virusdefinities loopt tot januari 2006 en wil deze niet kwijt, dus het zal zo nog eventjes moeten...:confused:

Nou, in dat geval zou ik het maar heeeel gauw doen. ;)
Moet je wel flink schoonmaken in het register.
Uiteraard nadat je als eerste een register hebt uitgevoerd met bestand/exporteren.
Zoeken op Symantec en Norton

Ik weet nu hoe dit probleem
ontstaan is, ik vond dit probleem op het aso forum.
Het blijkt dat het de schuld is van hitman pro.
Spybot schijnt 2 bestanden van het beveiligingscentrum als spyware te zien en heeft dat verwijderd !!!!! Er zijn dus meerdere mensen die nu met dit probleem zitten, waar [nog] geen oplossing voor is. Ik was razend enthousiast over hitman pro, maar ik word nu wel erg wantrouwend.

@ zonnestraaltje: Hitman Pro is een combinatie van veel programma's.
Voorheen leek het me ideaal voor mensen die totaal geen verstand van pc's hadden. Dan werd er tenminste nog gescand.
Nu hoor ik echter steeds meer berichten van dingen die misgaan.
Zelf gebruik ik Spybot Search and Destroy en AdAware als aparte programma's . Nooit ergens problemen mee gehad.
Goed dat je het even meldt. Altijd handig voor iemand met hetzelfde probleem.

@rebelsider: Heb je inmiddels weer een 'jonge' Norton op je pc staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan