beveiligings waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnestraalje

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Bij het openen van willlekeurige gebruikersaccount, komt rechts onderin een ballon met de mededeling, dat de pc waarschijnlijk niet goed beveiligd is, omdat norton is uitgeschakeld. In de status van norton staat, dat alles aanstaat auto -protect staat ook gewoon aan. Dit hebben we sinds een paar dagen. Weet iemand hoe dit komt, staat norton wel echt aan?

Groet Zonnestraaltje

Of Norton wel werkzaam is kun je eigenlijk al aan die lange rits met exe's zien in taakbeheer.
Ook via Start/uitvoeren/msconfig/opstart kun je veel opmaken.
Als je Windows XP hebt......schakel Windows beveiliging uit. Ze gaan niet goed samen.
Haal eens update bij Symantec en kijk of dit goed gaat.

Ik ben dus een echte leek achter de pc, sorry. Alle icoontjes zijn groen, norton is up to date, als ik norton laat scannen, zegt taakbeheer, dat norton actief is. Van dat config snap ik niet. Hoe je de windows beveiliging uitzet, weet ik ook niet. Het gekke is, dat we die melding zo maar in eens kregen. Iemand zij, dat norton even tijd nodig heeft om op te starten, maar als je wisseld van gebruikersaccount, dan hoeft norton toch niet steeds op te starten? Ik weet het ook niet. misschien is er niks aan de hand, maar ik word altijd war zenuwachtig van zulke meldingen, het moet toch een reden hebben?

Kan iemand me geruststellen?

Zonnestraaltje

Goed, eerst Windows beveiliging.
Als het goed is staat er in je systeemtray een geel schildje. (helemaal rechts) rechtsklik er op en de rest wijst de weg van zelf. Kies voor uitschakelen.
Anders doe je het op de volgende manier: Start/configuratiescherm/Beveiligingscentrum/Windows firewall/uitgeschakeld.

Ook via Start/uitvoeren/msconfig/opstart kun je veel opmaken.
Kijk naar woorden die met CC beginnen. CCevtmgr.exe, CCsetmgr.exe enz.
Kijk ook naar navapsvc.exe (virusscanner)