beveiligingscentrum kan niet meer geopend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tironneke

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
19
Als ik via config.scherm, beveiligingscentrum wil openen krijg ik de melding: Er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van C:/WINDOWS/system32/shell32.dll,control_rundll
"C:/WINDOWS/system32/wscki.cpl",Beveiligingscentrum.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
 
Je zult wel bedoelen: wscui.cpl

Ik heb nog geen directe oplossing voor je probleem.

Probeer het eens op een andere manier te starten:
Start -> Uitvoeren -> wscui.cpl
of
Start -> Uitvoeren -> control.exe wscui.cpl


Succes,

Tijs.
 
Voor een mogelijke oplossing:

Doe het volgende, per stuk, via Start -> Uitvoeren

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL

Ze zouden allemaal een positieve terugmelding moeten geven. Indien niet, dan zijn er bestanden ontbrekend of corrupt op je systeem.

Lukken ze allemaal, probeer dan daarna Windows Beveiligingscentrum opnieuw te starten.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Voor een mogelijke oplossing:

Doe het volgende, per stuk, via Start -> Uitvoeren

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL

Ze zouden allemaal een positieve terugmelding moeten geven. Indien niet, dan zijn er bestanden ontbrekend of corrupt op je systeem.

Lukken ze allemaal, probeer dan daarna Windows Beveiligingscentrum opnieuw te starten.

Succes,

Tijs.


Bedankt Tijs voor je reaktie, ik bedoel inderdaad wscui.cpl. Ik heb alles geprobeerd wat je zei. Krijg allemaal positieve meldingen, maar kan het beveiligingscentrum nog niet openen.
 
Kijk dan eens na in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) wat je eventueel nog kunt vinden over de fout.

Kijk in het logboek Toepassing; als je gevonden hebt waar het fout ging dubbelklik dan op de Fout, en druk op het onderste knopje in het linkerkader (= het knopje onder het 'pijltje naar beneden').

Hiermee staat de fout-beschrijving in zijn geheel op het klembord. Plak die informatie van het klembord hier in je volgende posting, misschien geeft het wat informatie waar we wat mee kunnen doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan eens na in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) wat je eventueel nog kunt vinden over de fout.

Kijk in het logboek Toepassing; als je gevonden hebt waar het fout ging dubbelklik dan op de Fout, en druk op het onderste knopje in het linkerkader (= het knopje onder het 'pijltje naar beneden').

Hiermee staat de fout-beschrijving in zijn geheel op het klembord. Plak die informatie van het klembord hier in je volgende posting, misschien geeft het wat informatie waar we wat mee kunnen doen.

Tijs.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: MsiInstaller
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1024
Datum: 09/12/2007
Tijd: 14:30:10
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: RON
Beschrijving:
Product: Microsoft Office Professional Editie 2003 - Update 'Office 2003 Service Pack 2 (SP2): MAINSP2ff' kan niet worden geïnstalleerd. Foutcode: 1603. Windows Installer kan logboekbestanden maken om te helpen bij het oplossen van problemen tijdens het installeren van softwarepakketten. Raadpleeg de volgende koppeling voor aanwijzingen over het inschakelen van ondersteuning via logboekregistratie: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=23127

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 7b 39 30 31 31 30 34 31 {9011041
0008: 33 2d 36 30 30 30 2d 31 3-6000-1
0010: 31 44 33 2d 38 43 46 45 1D3-8CFE
0018: 2d 30 31 35 30 30 34 38 -0150048
0020: 33 38 33 43 39 7d 20 7b 383C9} {
0028: 41 39 43 36 38 42 45 44 A9C68BED
0030: 2d 31 43 31 42 2d 34 42 -1C1B-4B
0038: 46 36 2d 42 39 43 30 2d F6-B9C0-
0040: 45 32 32 36 45 44 30 45 E226ED0E
0048: 43 39 35 33 7d 20 31 36 C953} 16
0050: 30 33 03
 
Dit is geen melding die met rundll32, shell32 of wscui.cpl te maken heeft.

Genereer de melding nog een keer (Start -> Uitvoeren -> wscui.cpl), en kijk direct daarna in Logboeken of er een melding van gemaakt is.

Kijk eventueel ook in het logboek Systeem.

Tijs.
 
Dit is geen melding die met rundll32, shell32 of wscui.cpl te maken heeft.

Genereer de melding nog een keer (Start -> Uitvoeren -> wscui.cpl), en kijk direct daarna in Logboeken of er een melding van gemaakt is.

Kijk eventueel ook in het logboek Systeem.

Tijs.


Ik ben blij dat je me probeert te helpen, nu heb ik de juiste gegevens volgens mij.



Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Disk
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7
Datum: 09/13/2007
Tijd: 21:50:02
Gebruiker: n.v.t.
Computer: RON
Beschrijving:
Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 03 00 68 00 01 00 b6 00 ..h...¶.
0008: 00 00 00 00 07 00 04 c0 .......À
0010: 00 01 00 00 9c 00 00 c0 ....œ..À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 8e 27 fe 09 00 00 00 .Ž'þ....
0028: 6f ad 03 00 00 00 00 00 o*......
0030: ff ff ff ff 01 00 00 00 ÿÿÿÿ....
0038: 40 00 00 84 02 00 00 00 @..„....
0040: 00 20 0a 12 40 03 20 40 . ..@. @
0048: 00 00 00 00 0a 00 00 00 ........
0050: 00 00 00 00 10 16 91 83 ......‘ƒ
0058: 00 00 00 00 c0 25 92 83 ....À%’ƒ
0060: 02 00 00 00 c7 13 ff 04 ....Ç.ÿ.
0068: 28 00 04 ff 13 c7 00 00 (..ÿ.Ç..
0070: 39 00 00 00 00 00 00 00 9.......
0078: f0 00 03 00 00 00 00 0b ð.......
0080: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0088: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........


Wat is dit allemaal? Tineke.
 
Het zou zomaar kunnen dat er een probleempje op je harddisk is.

Doe het volgende (duurt wel relatief lang, dus laat het bijv. lopen als je toch gaat slapen):

Start -> Uitvoeren -> chkdsk C: /f /r
(Er wordt dan gevraagd of je dat wilt doen bij de volgende herstart. Antwoord Ja, en herstart je computer. De check gaat vanzelf van start bij het opstarten van Windows).

Succes,

Tijs.
 
Het zou zomaar kunnen dat er een probleempje op je harddisk is.

Doe het volgende (duurt wel relatief lang, dus laat het bijv. lopen als je toch gaat slapen):

Start -> Uitvoeren -> chkdsk C: /f /r
(Er wordt dan gevraagd of je dat wilt doen bij de volgende herstart. Antwoord Ja, en herstart je computer. De check gaat vanzelf van start bij het opstarten van Windows).

Succes,

Tijs.

Tijs mag ik je heel hartelijk bedanken, alles werkt weer!!!

Tineke.
 
Dat is een mooi resultaat! :thumb:

Wat je nog moet doen is, in het vakje Status van de vraag rechtsonder in je scherm, de vraag zetten op status: "Vraag is opgelost".

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan