Beveiligingscentrum Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijthoff

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2000
Berichten
5
Ik gebruik SP2 en Norton Antivirus 2004.
De combinatie gaf aanvankelijk een groene balk als teken dat het antivirusprogramma gevonden was.
Heb problemen met Norton Antivirus gehad. Ge deinstalleerd en daarna weer geinstalleerd. Werkt goed. Alle update opgehaald en verwerkt.
Echter het beveiligingscentrum herkent het programma niet en blijft aangeven dat er een risico is en geeft derhalve een rode balk en popup ballonnen hierover.

Wat is er anders dan voorheen en wat kan ik er aan doen?
 
Heb je ook de Norton WMI update gehad?
 
Dank voor de snelle reactie. Norton WMI update is volledig binnengehaald en werkt naar behoren.
Kan het zijn dat de beveiligingswaarschuwingen van Norton die van Windows overrülen.
Het is niet zo'n belangrijk probleem. Het vreemde is dat de Windowsbeveiligingscentrum eerst wel groen was en nu rood.
 
Volgens het beveiligingscentrum lijkt het nog steeds of er geen virusscanner actief is. Dit is echter wel het geval, alleen dat ziet Microsoft niet.
 
Je kunt als eerste proberen via het beveiligingscentrum de meldingen te onderdrukken (linksonder, in het beveiligingscentrum; 'Meldingen van Beveiligingscentrum instellen')

Help dat niet, dan kun je ook nog het hele security center uitschakelelen. Dan ben je de meldingen kwijt dat je computer niet goed beveiligd zou zijn:

Start/uitvoeren, intikken: services.msc enter

In het serviceswindow wat nu verschijnt scroll je naar beneden naar 'security center'. Hierop rechtsklikken en voor eigenschappen kiezen. Klik bij 'status van de service' op stoppen en kies bij opstarttype voor 'uitgeschakeld'. Klik op Toepassen en/of OK en het beveiligingscentrum is uitgeschakeld.
 
Bedankt voor je suggestie. Ik krijg de meldingen al niet meer doordat ik dat uitgeschakeld heb in het Beveiligheidscentrum.
Mijn probleem (nou ja niet een ëcht probleem) is dat aanvankelijk alles groen was met dezelfde configuratie als nu. Ineens herkent het beveiligingssysteem van Microsoft niet meer dat er een goede virusscanner (Norton) draait.
Ik vond dat vreemd omdat het systeem, nadat ik SP2 installeerde , direct wel Norton herkende.

Ik denk dat ik het maar zo laat. Alles draait, dus wat wil ik nog meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan