Beveiligingscode Nokia 6230

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Hoi,

Ik moet mijn telefoon kunnen gebruiken voor twee sim-kaarten (één van mijzelf en één voor een telefonische hulpdienst).
Nu blijkt dat bij het plaatsen van de 'andere' sim om een beveiligingscode wordt gevraagd en die is mij niet bekend.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet omheen.
Zelfs bij het wijzigen van de instellingen van de telefoon wil hij die beveiligingscode weten.

Weet iemand raad???
Bij voorbaat heel erg bedankt.

V.

Bedoel je niet dat er een Simlock op zit?
Overigens is het steeds wisselen van sim kaart niet aan te raden.

Nee, er zit geen sim-lock op.
Het toestel is geleverd met een tweejarig contract bij HI.
De oorspronkelijke sim is beveiligd met een code die ik zelf heb ingesteld.
Nadat ik die heb ingegeven is de Nokia gewoon actief.
Plaats ik echter de ándere sim, en geef ik ook daar de sim-code voor die kaart, dan moet ik vervolgens de beveiligingscode geven.

De tweede sim gebruik ik 1x per 14 dagen gedurende 24 uur.
Over een aantal maanden krijg ik een tweede 'oudje' van iemand, maar tot die tijd moet ik het zo oplossen.

De standaard Nokia code is 12345. Weet alleen niet of je daar verder mee komt.

Bedankt voor jullie hulp

Het bleek uiteindelijk tóch mijn eigen 'schuld' :o
Die standaardcode 12345 kende ik, maar die bleek ik dus (anderhalf jaar geleden) gewijzigd te hebben.
Ben naar een Nokia Servicecentre geweest, die me wisten te vertellen dat het toestel idd simlockvrij is, maar ook dat er een beveiligingscode op het toestel gezet moet zijn.
Bleek dat ik de code wél wist, maar na drie keer foutief invoeren moet je 15 minuten wachten voor je het weer kunt proberen .........
Overigens kunnen ze de beveiliging bij een servicecentre wel opheffen, maar dat kost € 35,=

Mooi en sorry dat ik niet meer reageerde.
Ik zat met een schilder in huis en alles stond op zijn kop.:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan